View Single Post
Altså. To navn. Ett av dem er Ronny. Tror det finnes naturlover som tar for seg dette her.

Med det sagt så mener jeg det er bedre å la én mann gå fri, enn å la én mann sitte uskyldig dømt. Når det er snakk om noe så ekstremt som drap, skal det ikke være rom for at man kun er offer for ekstremt uheldige omstendigheter. Eksempelvis Viggo, skulle etter min mening aldri vært fengslet. Uavhengig av at jeg personlig er overbevist om at han gjorde det.

Det er veldig sjelden folk dreper hverandre, og når de gjør, så er det enten partner eller noen implisert i noe pengegreier (arvestrid, skilsmisse). OJ Simpson, f.eks, minner meg om Jarl Ronny.

Så jeg vet ikke. På den ene siden er jeg jo helt ovebevist om at det er Jarl som har drept henne, men hvis det ikke finnes noen konkrete bevis? Absolutt ingen ting? Hvis det finnes alternative forklaringsmodeller?

Hvorfor skal han da miste livet, praktisk talt?

Sitat av Mercantilen Vis innlegg
Mange spørsmål til meg her. Fint med engasjemang.

Det jeg ville likt å endre er at saksarbeidere slutter å endre livene indirekte og direkte til landets innbyggere. Uten at fakta er tilstede og prøvd i retten. Alle saksarbeidere jeg har vært borti har en holdning om han/hun sammen med sin sjef har fakta uten at den er etterprøvd eller er gått igjennom med alle innvolverte. Når de først er i gang så fortsetter de i samme bane omtrent uansett, for fakta den sitter de med og den er jo skrevet ned. Blir veldig mye fake av det og en del vonde skjebner som egentlig skulle vært ok.

Skulle likt å kuttet ut halvparten saksbehandlerne i landet så de måtte endret sine arbeidsmetoder og ikke arbeidet omtrent overalt.

Når det kommer til dommere som er ett tema her har jeg inntryk av at tvil veldig ofte ikke kommer tiltalte til gode og Norge er vel omtrent det eneste landet i verden hvor man kan bli dømt på kun indisier. Norsk rett mener jeg ikke er den verste i verden men lite objektiv til tider.
Vis hele sitatet...
Jeg ser hvor du kommer fra, og jeg skal gi deg mer rett enn hva jeg tipper de under deg har.

Men kan det tenkes at du projiserer på rettsvenseset erfaringer du har hatt ned "vanlige" saksbehandlere; altså saksbehandlere i barnevern, på NAV, bygg & plan, hos Brønnøysund etc?

Jeg forstår veldig godt hva du sier, og jeg har tilogmed brukt et par hundre timer på å utarbeide et forslag for å oppnå akkurat det ønsker. Men det vi snakker om her, er dommere og rettsvesen.

Dette er ikke samme ulla som dem som sitter på NAV og hater arbeidet sitt, dette er ikke byråkrater uten relevant utdanning. Dette er Norske dommere, og er det én ting jeg er skjeleglad for at vi har, er det et bunnsolid rettsvesen. Ingenting er perfekt, og det finnes alltid råtne epler, men hvis du hadde gjort et unntak fra regelen din og faktisk lest gjennom en dom, så hadde du skjønt hva jeg mener.

Har vært så heldig å være med skoleklasser i retten. Helt ok når du er med i skoleklassen, litt kjipere når du nærmer deg tredve og sitter der som et fugreskremsel for de unge lovende :P Men jeg vet altså av erfaring-er at dette er solide greier.

Sitat av Mefibon Vis innlegg
Faktiske fakta om saken
Vis hele sitatet...
Takker. Dette var jo noe helt annet enn saken jeg ble presentert av TS Hehe,TS er sikkert broren eller noe sånt

...partneren er det i alle fall ikke, knis
Sist endret av Tøffetom; 11. juni 2021 kl. 23:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.