View Single Post
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Trådstarter
Siden anime året 2013 går mot slutten, er det vel på tide med en liten recap av dette fantastiske året?
Og hva er vel ikke en bedre måte å gjøre det på en å fortelle deres favoritter og hvilke serier som har gjort intrykk på dere i år?
Her er i hertfall min liste:

Beste anime 2013.
Uten tvil Kill la Kill, SnK lå lenge ann til å stikke av med denne, helt til Kill la Kill kom, siden første episode har jeg vert sikker på at om kvaliteten blei oppredtholdt, så kom dette til å bli årets anime for min del.
Grunnen til dette er mange.
Serien er bare sprø, med ekstrem action og følelsen av at hver episode inneholder siste fighten i serien og at de tar den helt ut, intil neste episode kommer og de topper det.
Karakterene er også ekstremt gjennomførste og gir en god latter og frysninger, samt en god del WTF.
Historien er også gjennomført og går veldig dypt.
Musikken er også bra og er til tider veldig gjennomført med veldig bra valg av sanger.
Serien har intil nyeste episode ikke vert fengslende da de har avsluttet hver episode, noe jeg i grunn synets er ganske bra. Da man bare gleder seg til en bra episode, ikke hva som kommer til å skje.

Årets mest fengslende serie:
Her må jeg nok sette Shingeki no Kyojin, en serie som sluttet hver episode åpen og man satt å beit negler i en uke intil man fikk vite hva som skjedde videre.
Serien i seg selv er veldig bra har så mye å utsette på den, annet at den var alt for kort.
Godt gjennomført, mangler kansje en litt dypere historie og var alt for lite av Hanji Zoe, seriens desidert kuleste charracter.
Savner også til tider litt uforutsigbarhet.

Årets komedie:
Outbreak company.
Til tross for dårlig historie og tidvis mangel på nytteverdig handling, er dette en solid serie, som parodierer det meste av spill og anime, samt manga. Den parodierer også otaku kulturen.
Den er garantert til å gi deg en latter om du likte serier som Yuri Yuru og Azumanga.
Den har også tidvis ekstremt bra soundtracks, trolig årets beste soundtrack.

Årets historie:
Denne må gå til Kamisama no Inai Nichiyoubi.
En ekstremt mørk, dyster og uforutsigbar serie, serien har store mangler og kvaliteten er ikke kontinuelig, men alt i alt er det kobinasjonen av stemingen over serien, musikken som er brukt og karakterene som virkelig får serien til å skinne når de bærer den tunge, dype historien.
Tror jeg aldri har fått så mye frysninger av en serie noen gang, den topper selv madoka magica der.

Årets WTF:
Dette må gå til Walkure Romanze, en jenteserie for gutter.
Ja, du leste riktig, dette er en skikkelig jentete serie, med det untak av lesber, pantyshots, pedofile hester og ellers mye ecchi scener.
Dette er virkelig stor konrast mot det serien faktisk handler om, jenter som rir, og har normale jenteproblemer seg i mellom. Jeg klarer ennå ikke få serien til å gi mening, men bra er den nå i hvertfall.

Åres mest magiske serie (stemningsmessig)
Dette må ironisk nok gå til sesong 2 av magi.
De klarer virkelig å fortsette på det sesong 1 begynte, og tar deg vidre på reisen, serien er ekstremt gjennomført, den er bra tegnet, den har en perfekt ballanse mellom historie, handling, action og humor. Serien gir deg virkelig følelsen av at du er med karakterene på en reise for å finne seg selv og bli sterkere.

Årets skuffelse
Ikke direkte en serie, mer en ting som skjedde, det faktum at høyst elskede Fairy Tail blei satt på vent, my grunnet en elendig filler, og det faktum at de ikke ville lage en ny filler. Serien har som vi alle vet nesten tatt igjen mangaen, og trenger litt pusterom for å slippe flere fillere.

Andre serier det er verdt å legge merke til.
Log Horizon
Date a Live
Blood Lad
Maoyuu Maou Yuusha
Dog & Scissors

Kommer nok til å skrive noen annmeldelser også av diverser serier når jeg får tid og lyst.