View Single Post
Trådstarter
22
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Er jo da ikke ulovlig og selge sex, men kjøpe er jo forbudt. Jenta må selvfølgelig velge selv hva som er moralsk rett, og selv om jeg er mott prostitusjon pga. menneskehandel og generellt damer/jenter som lever under ekstrem fattigdom og sult, mener jeg det er helt feil i forhold til dem.


Nå er det forrige avsnittet satt litt på spissen, og neste setning blir det og. TS, hvorfor ikke være en wite knight og sende pengene til Èn familie i ett eller annet fattig land i verden? Jeg er absolutt ikke moralens vokter og har rotet opp nesten alt som kan rotes opp, men norske studenter har det faktisk ikke så dårlig. Når jeg gikk på skole var jeg for giddalaus til og sende inn søknaden om utstyrsstipend (Bodde hjemme, så fikk 1200kr/år) og et ok norsk kosthold skal vel egentlig stipende dekke til hvis du velger det billigste alternativet.



Men føler du for det må du for all del pjegge deg mør i låra, er ikke som om verden vil gå under av den skyld.
Vis hele sitatet...
jeg har ingen familie som støtter meg økonomisk, situasjonen er heller motsatt, og slik har den vært siden jeg var seksten år. jeg ser poenget ditt, men hadde jeg ikke hatt behov for pengene, hadde jeg slått det fra meg med en gang.