View Single Post
Jeg ser, altså som i jeg skønner at. Altså jeg forstår at noen ønsker å plukke frahverandre en app for læringens del. Det jeg ikke skjønner er hvorfor du ønsker å hacke appen slik at du kan jukse. Så du blir kongen blant dine bridge venner for en stakket stund til de finner ut at du jukser. Da blir det bare flaut og pinlig for deg.

Bridge er jo å lære om odds, forstå eller forsøke å forstå motspillet og basert på motspillet forutse hvilke kort som befinner på motpartens hender. Du ser jo halve kortstokken, din og blindemanns. Basert på meldingsforløp, invitasjoner og utspill så bygger du din strategi. Det er jo strategien, lesing av motpartens hender og sette sammen puslespillet som gjør bridge utfordrende. Ikke å vinne "umulige hender" eller å vinne hånd etter hånd. Du er jo kortspillets milli vanilli og det er jo bare trist. For din egen del. Det burde ikke være seier som gjør at du spiller bridge men at du utvikler deg som problemløser og kan bli stadig flinkere i å systematisere den informasjonen som gies gjennom meldinger, invitter og utspill.