View Single Post
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fredheim123 Vis innlegg
Hei

Jeg lurer på om noen har erfaring med ranking av flere nøkkelord til en authority side. Nå har jeg bare fokusert på 1 nøkkelord, men jeg regner med at de andre nøkkelordene på siden min vil ranke når jeg backlinker til sider med relevant innhold til nøkkelordet mitt.

Er det noen spesiele metoder jeg bør bruke når jeg skal ranke flere nøkkelord?
Vis hele sitatet...
Hvis du skal ranke på samme side med flere søkeord, så hjelper det om du har ordene i Title og gjentatt flere ganger på den aktuelle siden. I tillegg må du bygge en diversifisert backlink-portefølje, med nok linker av hvert ord (til den samme siden). F.eks. 10-20 linker av hvert ord du ønsker å ranke på, som alle linker til den samme forsiden.

Sitat av xsiroz Vis innlegg
Spennende. Takk for en informativ post Stormen!
er ganske fersk i dette, men interesserer meg veldig da jeg skal til med en nettbutikk.

Jeg skjønte veldig lite da jeg skrev inn hele adressen i google og det ikke kom opp i det hele tatt. Så da var det bare å sette i gang og lese..
Denne tråden var til stor nytte!

Jeg lurer på noen ting:
Kan jeg se hvilke ord andre sider har brukt som "nøkkelord" ?
Hvordan skal jeg starte for å få opp pageranken ?
Må det helst være ett ord jeg konsentrere meg om ?
er det slik at jeg må betale til google for å komme opp når folk søker på domenet ?
Hvis jeg har ett .no domene og klarer å oppnå bra rank. Må jeg da begynne på ny om jeg går over på ett .com domene ?
Vis hele sitatet...
1. Nja, du kan bruke f.eks. www.ahrefs.com for å gjøre keyword research og finne ut hva som står på linkene som peker til konkurrentene dine.
2. Du må maile venner, bekjente og relevante nettsider og be de linke til deg. SEO er hardt arbeid.
3. For forsiden din ville jeg anbefale deg å satse på et eller to ord, fordi det er vanskelig å ranke på 5-6 fraser på den samme siden.
4. Det går ikke ann å "betale seg" til toppplasseringer hos Google, ved å betale Google. Du kan evt. annonsere hos de, men det er noe annet enn SEO.
5. Ja. Domener er adskilte verdener, selv om du f.eks. eier begge sitene.

Sitat av let100 Vis innlegg
Her tar du feil mister.. En artikkel betyr ikke "en sjanse til at brukeren treffer det en søker etter". Man kan rangere på mange forskjellige søkefraser i en artikkel. Dette er jo grunnleggende, og som folk uten mye kunnskap om SEO vet. Som selvutnevnt "SEO-ekspert" burde du også vite dette.
Vis hele sitatet...
Slutt å være så pedantisk bare for å forsøke å angripe meg i en informativ post. Du kan ranke på 100 ord på samme artikkel, men det er ikke sannsynlig. Her kjører vi også en forenklet versjon av SEO for å forklare SEO. Fremfor å angripe meg, så kom heller med konstruktiv info som folk kan lære av. Les for øvrig svaret fra nikita.
Sist endret av Stormen; 29. mai 2013 kl. 20:17.