View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Narkotika blir mest sannsynlig avkriminalisert snart, så da slipper man den bekymringen også. Vet ikke hvordan dette vil fungere i forhold til barnevern og slikt, så vi får se.
Vis hele sitatet...
Det vil vel fungere som med alkohol at et glass er greit. Rus er IKKE greit. Har tilgode å høre om noen som tar seg et trekk av jointen for "smakens skyld" til maten. Så det gir seg litt selv. Avkriminalisering vil ikke gjøre det noe greiere å ruse seg sammen med barn.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Virker som folk tror at barn er laget av glass. Nei, barn er tøffe. De tåler en støyt. Jeg har en universitetsutdannelse på masternivå innen barn og barndom/psykisk helse. Har jobbet med barn som kommer fra vanskelige hjem. Noen var ødelagte for livet etter total omsorgssvikt, vold og alle former for mishandling du kan tenke deg. At far sitter stein og smiler i toppen av akebakken blir ganske uskyldig når man vet hvor jævlig det kan være. Sier ikke at det er greit, men tenkt litt før dere stempler fyren som totalt udugelig.
Vis hele sitatet...
Skremmende holdning og viser at utdanning ikke er alt. Håper virkelig ikke du får jobbe med barn. Det var min største benektelse før jeg kunne akseptere en dysfunksjonell oppvekst at det var alltid andre som hadde hatt det verre. Jeg kom ikke videre før jeg skjønte det og aksepterte at selvom andre hadde hatt det verre så hadde oppveksten min påvirket meg likt og jeg hadde akkurat de samme mønsterne som de som hadde hatt det verre.

Jeg hadde også en kompis i oppveksten som var vokst opp med stonere hjemme. Hans utfordringer i livet misunner jeg ingen.

Sitat av Mari_pårørende Vis innlegg


Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal begynne engang for å svare på dette.
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke du trenger å svare for deg på alt dette. Du har bare postet på litt feil forum hvor majoriteten har denne lite modne holdningen til rus og relasjoner.