View Single Post
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Én ting du må ta med i likningen er at hvis du går til helsemyndigheter for hjelp er det en reel sjanse for at han mister lappen.
Vis hele sitatet...
Akk ja den klassiske freakløsningen å unngå all hjelp for det er jo så mye bedre å miste unga enn lappen. Grow up kids, rusmisbruk har konsekvenser.

Sitat av Mari_pårørende Vis innlegg
Ja, det er mye mulig at det ligger noe annet bak dette problemet enn "bare" cannabisavhengighet. Jeg har selvfølgelig prøvd å komme til bunns i dette. Fyren har i mange år jobbet som håndverker i et fysisk tungt yrke og har mange kroppslige plager/smerter. Han sier selv at det var dette som gjorde at han startet med denne avhengigheten i utgangspunktet. I dag har han en jobb som er mindre fysisk belastende, men har noe vondt fortsatt. Jeg har spurt om det er dette som er grunnen, men han svarer at han ikke vet. Han har prøvd å få hjelp for smertene, både gjennom det offentlige helsevesenet og gjennom mye alternativ medisin... Ingenting fungerer optimalt. Nå virker vel ikke cannabisen optimalt for dette heller, men jeg tror bare at fyren gjennom mange år har fått lite trening i å takle problemer på en ordentlig måte. Hver gang det tidligere har kommet en sky foran sola har han tydd til rus. Nå er han over 40 år gammel, og gammel vane er vel vond å vende. Dette innrømmer han selv også. Ja, som noen skriver her, så er det tøft å bli småbarnsforelder. Sønnen vår har i tillegg vært veldig krevende, spesielt med tanke på søvn. Hele det første leveåret hans sov han ekstremt dårlig (og da mener jeg ikke våkne-hver-tredje-time-for-å-få-pupp-for-så-å-sovne-igjen-dårlig, men mer hyling i 3-4 timer i strekk, hver eneste natt. Helt ufattelig traumatiserende, det kan jeg love). Dette har naturlig nok tæret veldig mye på oss begge og også på forholdet i en periode.
Vis hele sitatet...
Jada her kan det skyldes på alt mulig rart i det uendelige. At Alkiser drikker og rusavhengige ruser seg er adskillig mer komplisert enn litt ubehag som følge av jobb, samboer og våkne barn som skriker.

Jeg hadde aldri gått med på noe som ikke involverer rene pisseprøver ukentlig/14. dag. Bortkasta bruk av tid og energi fra deg å skulle prøve stole på han. Med rene pisseprøver har du også løsningen på "miste lappen problemet" til kidsa på freak. Dette kan du gjøre gjennom fastlege eller på tester du får på apotek.

Fastlege og DPS for behandling. Eller så har jo fyren erfaring med NA og han kunne sikkert med fordel også gått i AA. Bare å fylle opp uka med å erstatte tida han har sitti med huet i bongen med å gå på møter. Få seg sponsor å gjøre som de anbefaler. Problemet er jo desverre bare at han må ville dette selv.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ville bare slenge inn at, JA, det er mulig å ruse seg på en forsvarlig måte selv om man har barn. Jeg røyker selv cannabis når jeg er hjemme hos gammeln borte fra unger og frue.
Vis hele sitatet...
Jeg har tilgode å høre om noen som har et statisk forhold til rusmisbruk over tid. Og hva angår historien til TS og mannen så er vel han garantert ikke i noen kategori til å overholde noe sånt.