View Single Post
Digital nomade
trippy's Avatar
856
Sitat av Legalski Vis innlegg
Hei, jeg vare ute å plukket Flein for 2 dager siden, fant 90 stykker, først la jeg de i en tett plast pose i 3 timer. Så la jeg de utover borde og der lå de i 16 timer ca. Også la jeg de inni en avis i et kaldt rom, og nå har Stilken på noen av de blitt litt grønne. Er det farlig å spise de? :s
Og hvordan tørker dere sopp? funker stekeovn?
Er er bilde http://tinypic.com/view.php?pic=iqc4qr&s=8#.VBMMAXgazCQ
Vis hele sitatet...
Sikker på at de ikke er blitt blå-aktige? Dette er helt normalt, men om de har blitt skiggelig mugg-grønne så ville jeg kaste de. Protip: Ikke bruk plastposer når du skal plukke sopp da disse holder på fuktigheten, som igjen fører til at det bare blir en ekkel soppmos til slutt. Bruk heller en kurv med papir i bunnen og mellom hvert lag sopp. IKKE tørk flein i ovnen! Psilocybin blir brutt ned av for høy varme, i nød kan du bruke hårføner fra avstand, men legg de heller på papir på ett tørt og trygt rom.

Når jeg først poster her: Noen som har fått kjeft av grunneiere for å luske rundt på beitemarkene deres? Følte jeg blei litt handicappet da det var fullt innsyn fra gårdene over store deler av markene jeg besøkte i går dessverre.