View Single Post
Sitat av StellaWild Vis innlegg
Men denne personen er uten identitet på nettet. Det synes jeg er stusselig.
Vis hele sitatet...
Det er ditt syn på saken. Noen synes et hjem med nakne vegger og tomme flater er stusselig, men de som bor der synes kanskje at masse greier overalt er rotete og utrivelig. Det er ingenlunde slik at din personlige oppfatning er allmenngyldig.

Sitat av StellaWild Vis innlegg
Forstå meg rett, men har man ingenting å skjule, så har man heller ingen problemer med at folk vet hvem man er.
Vis hele sitatet...
Herrejesuskristus, Satan, Belzsebub, Ishtar, Buddah, Allah, Ganesha og Morgoth: Kan vi mennesker som art snart ta et steg videre? Hvorfor må jeg fortsette å dementere det tullet der gang på gang?

Privatliv er en av demokratiets bærbjelker!
Det høres kanskje rart ut, men det er helt sant. Det er derfor det er nedfelt i vår grunnlov. Og i amerikanerne sin. Og i alle andre vestlige demokratiers respektive lovverk. Og i menneskerettighetene. Normalt nevnt i samme åndedrag som forsamlingsfrihet, ytringsfrihet, religionsfrihet og denslags. Privatliv har altså i flere hundre år blitt ansett som en helt essensiell komponent for at demokratiet skal fungere.

Hvorfor det? Hvis det var helt uvesentlig, og bare de kriminelle utskuddene som 'hadde noe å skjule' egentlig trengte privatliv - et privatliv man da normalt mener akkurat de ikke skal ha - så er den logiske konklusjonen at privatliv som konsept er destruktivt for samfunnet. Likevel gjenspeiler altså tre-fire hundre år med politisk idéhistorie den stikk motsatte konklusjonen. Hva i alle dager kan dette bety?

Hvis du vil økse i privatlivet er det din jobb å rettferdiggjøre det. Ikke min jobb å rettferdiggjøre hvorfor jeg ønsker å beholde mitt. Om du ikke er kapabel til å se den opplaget verdien av privatliv, så er det uansett fåfengt å forsøke å forklare deg dette.

Sitat av StellaWild Vis innlegg
Men NOE må jo stå på nettet. Til og med navnet på min farmor som aldri har vært endel av denne teknologien har jo navnet sitt på nettet, og generasjoner før det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det det stå noe på nett?
Sist endret av Myoxocephalus; 9. februar 2019 kl. 10:07.