View Single Post
det var en artikkel i vg( Jeg mente vg sin kilde var the guardian derfor trodde jeg de fleste hadde fått det med seg. mulig jeg blingset..) der det ble hevdet at russisk etterretning hadde foret irak med etterretnings informasjon. men det er også det eneste stedet jeg har lest det så derfor tok jeg forbehold om det stemte...
Vis hele sitatet...
Ah, VG. Tror det løste det mysteriet..(søkte på news.google og jeg fant ingenting om at FSB sammarbeidet med Irak)
sanksjonene mot Irak var helt mislykkede siden Saddam ga faen i sin egen befolkning, de pengene landet trengte tok han selv.. somsagt totalt mislykket. så de bør bli opphevet nå amerikanerne forlater irak.
Vis hele sitatet...
Så han tok "pengene" han fikk fra olje for mat programmet? Hm, artig teori altså menne...
jeg har aldri støttet meg til den teorien men les dette du.
Vis hele sitatet...
Ja den var sterk du.(fra her) For det første så er orginal kilden The Telegraph, for det andre:
Perhaps significantly the CIA had been through many of these buildings but they seem to have missed this particular document
Vis hele sitatet...
Merkelige saker at CIA tilfeldigvis ikke fant det ene dokumentet som kunne ha blitt skrevet av de fleste som kan arabisk.
Nå syns jeg du blir ekstremt tendensiøs. Jeg tro så absolutt ikke at krig er en fin, fin ting. Jeg har derimot ment at denne krigen har vært nødvendig for og fjerne en despot som saddam hussein. Det kan godt hende at usa hadde noen vikarierede motiver for og gå til krig, på samme måte som rusland, tyskland og frankrike kan ha hatt vikarierende motiver for og ikke støtte en krig. Men spiller det noen større rolle når resultatet blir frigjøring av det irakiske folk..
Vis hele sitatet...
Hehe, "frigjøring"?
ja vel? det var bare en fakta opplysning om hvordan krigen går...
Vis hele sitatet...
Ahem, er " ryktes at i løpet av uken vil koalisjonen erklære seier" en fakta opplysning?

Hm, overdreven bruk av "quote" kanskje..