View Single Post
Ministry of Love
sptz's Avatar
Kan folk stoppe og si "usa tar iraks olje"? Jeg fhar enda ikke sett et eneste eksempel på det.
Men nå i ettertid kan man jo se hvorfor mange av de store landene som var imot en krig var det. De hadde store interesser i irak. Og vis de siste opplysningene jeg har hørt stemmer så foret jo FSB (russisk etterretning) saddam husseins regime med etterretnings informasjon. Og tyskland skal etter hva jeg har hørt i sladre pressen gjort det samme. Så kanskje vi skal ta Russland, Tyskland og Frankrikes krigsmotstand med et klype salt.

Det er i værtfall klart at de hadde vikarierede motiver for og la være og støtte USA. Selvsagt var krigs motstanden i disse landene ganske sterk, men hadde de ikke hatt interesser i Irak så er det ikke sikkert deres krigsmotstand hadde vært så bastant. det er bare og se det i øynene, russiske og franske olje selskaper var en av de største aktørene i anti krigsarbeidet..

I irak bør USA etablere et okupasjons styre som etter en tid, når FN har fått stablet en styrke på beina, byttes helt eller delevis ut med FN styrker. Men tiden FN vil bruke på en slik oppgave blir kanskje for lang til at det vil være noe vits i det. (mulig Irak da allerede har fått avholdt valg og et demokrati er på plass)

En siste ting mens jeg enda husker det: ryktes at i løpet av uken vil koalisjonen erklære seier.