View Single Post
Sitat av ulldott Vis innlegg
Nå synes jeg det blir dratt litt langt her. Politiet er lovens lange arm, de har et monopol på vold innenfor landets grenser. De gjør ikke annet en å kontrollere og sikre trafikken og, avhengig av hvor man trekker linja, kontrollere/mishandle folk. "Jeg har ikke blitt mishandlet, men vært på glattcella.", ok, men da må man spørre seg om det er riktig å sperre noen som helst inne på en glattcelle? Er det ikke i seg selv mishandling? Og om ikke, hvor lenge er greit? Så får man finne ut selv hvem man mener fortjener eller ikke fortjener dette. Rusbrukere? De som er litt brune i huden? Homofile? Klart det er ubehaglig å finne ut at det har vært 6-10 på besøk, særlig om man ikke er verdens streiteste A4-menneske.
Vis hele sitatet...
Hvorfor synes du det blir dratt litt for langt her? Selvfølgelig håndhever politiet loven, kan du tenke deg hvordan det var å leve før 1900-tallet hvor du praktisk talt kunne gjøre hva du ville uten konsekvenser? For så å forlate bygda og aldri bli hørt fra igjen?

Når en blir sperret inne på glatcella er det som regel fordi du er til bry/fare for deg selv eller andre, de huker deg ikke opp for moro skyld. Tro meg, de synes helt sikkert det er like moro som du synes det er. Tenk deg en så utakknemlig jobb, med de samme problemstillingene og de samme folka igjen og igjen.

Hvem som fortjener det? Jeg tror ikke det egentlig skal være noe poeng i å forklare det til deg, ingen i Norge sperres inne for å være homofile, etniske eller for å være rusmisbrukere. <- du blir holdt i glattcella når du har dritti deg ut, nå er ikke et tv-show representativt for hvordan de opererer; men du kan se på for eksempel nattpatruljen hvordan de først gir beskjed om at du enten må dra hjem eller at du må bli med.

De som blir huka inn har som regel utagert fysisk og verbalt. Ubehagelig er det vel, selvfølgelig, men du er ikke et offer for noe fordi om du synes det er ubehagelig. Ja det er sjenerende, men hvis du virkelig mener det er feil at 8 stykker møter opp for å fjerne 15 stk fra en fest under denne pandemien så er jeg nysgjerrig på hvorfor.
Sist endret av Jokke; 27. februar 2021 kl. 15:19.