View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ok, var alene i bilen da jeg ble tatt i boks. Og jeg forsøkte desperat å vri meg unna så jeg styra og møtte opp hos snuten og vrengte ut en vill feberhistorie. Politimannen bare titta på meg og sa, ja da får vi se på bildet da......også lo han godt når han dro opp bildet. Bare å betale for min del.
Vis hele sitatet...
Hehe, har også sett bilde av meg selv. Selvfølgelig ikke det bildet som jeg har vært stoltest av La meg flat med en gang jeg trasket inn på det kontoret. Fikk beskjed hvis jeg godtok forelegget så fikk jeg beholde lappen. Det var jo på ingen måte vits i det hele tatt å ikke godta det. For fort hadde jeg jo nå kjørt uansett.

Sitat av ukjentmann Vis innlegg
Hei!
Fikk nett i posten et brev om en måling som var gjort på bilen min i en fotoboks. Greien er, på den utvalgte strekningen byttet jeg og en kamerat på å kjøre, og jeg vet at der fotoboksen var var det han som kjørte.
Jeg vil selvfølgelig ikke snitche på kompisen min og gi han prikker, men vil jo ikke ha prikker for ting jeg ikke har gjort.


Hva skal jeg gjøre med boten? Den skal jo i utgangspunktet ikke være til meg då jeg ikkje kjørte strekningen?
I så fall hvordan går jeg fram med dette?
Også, dersom jeg får bildet presentert fremfor meg og spurt om jeg kjenner vedkommende, kan jeg nekte forklare meg?
Vis hele sitatet...
Du kan nekte å forklare deg til Politiet. Spørsmålet er hvor langt du er villig til å dra det for at kompisen din skal slippe å ta ansvar for sine handlinger.

Du kan jo selvfølgelig stå der å fjase med løgn i tingretten. Helt klart noe jeg ikke hadde vært villig til.
Bare så det er klart så kan det også hende at du blir stående med saksomkostninger til slutt.

Hvorfor kan ikke du bare snakke med kompisen din? Det er jo ikke tysting, han står jo frem når du forklarer hvordan det ligger an?

Dette er ikke som andre vanlige saker. Dette er penger de skal ha inn så en slipper ikke unna med å bare nekte å forklare seg til politet.

Skjønner helt ærlig talt ikke hvorfor dere skal dele på boten heller, men bare her har du jo gjort han en tjeneste allerede. Er det slik at han ikke setter pris på at du betaler halve boten hans? Må du ta skylden også? Bare be han om å kontakte de selv og melde seg. Lettere kan det vel ikke gjøres?
Sist endret av FranZe; 23. februar 2021 kl. 21:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.