View Single Post
Det kan gå bra én gang, to, tusen - men slik jeg kjenner avhengighet ; uansett hva du bytter ut med risikerer du at det blir ditt neste vonde liksom.

Og mtp. at alkohol er et såpass destruktiv (skadelig for kroppens organer, fallskader) stoff og ustabilt (når promilla bikket 2 så vinglet jeg bare fra euforisk til deppa på sekunder) -
så er det virkelig ikke verdt å riske en avhengighet til dét stoffet.

Husk ; alkohol er det emeste med potensielt dødelige abstinenser - og yup, jeg har allerede kryssa av for "opiater også hvis vedkommende har sykdommer fra før av".

Men så er spørsmålet da, du bytta bare pga. det juridiske ? For hvis du klarer kontroll/snev av kontroll på nark&drugs&shit så skal De kunne gjøre det på alko også.

Så kan vi ta med det sosiale også ; du stiller ganske... annerledes om du ikke har alkohol som det sosiale glidemiddelet det er - med deg når du er alene på sjekkern..

7. året som edru og det er enda småkronglete å "bare" starte en samtale med random, så jeg misser en del positivt med alkoholen også.
Dog, har man først vært borti "delirium" (nydelig ord) og følt på maktesløsheten av å være våken for 3. døgnet på rad, desperasjon, følelse av terror, - så er ikke det noe man oppsøker igjen.

Lykke til <3