View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er nå inne i rusbehandling for alkohol. Ruset meg i ca 10år på hasj, cola, ghb osv.
Byttet over til alkohol for ca 3-4år siden av private årsaker da dette var "lovlig"


De 2 hovedgrunnene til at jeg drakk var hodekjør(ADHD) og søvnproblemer. Nå har jeg fått medisiner som fungerer optimalt for begge tingene.

Nå har jeg fått "fikset" det og har jo ett håp om at det skal gå ann og ta ett par pils i sosiale settinger uten at jeg trenger tømme i meg alt jeg kommer over, samtidig vite når man skal gi seg.
Vis hele sitatet...

Du er faktisk inne på rusbehandling og ennå ikke kommet hjem. Og allerede så bruker du energi på se for deg hvordan du skal kunne fortsette med alkohol? Seriøst. Du har fått hjelp og behandling samt medisiner.

Det du må lære nå er fungere sosialt uten å bruke alkohol som sosialt smøremiddel. Det kan kanskje gå å ta en pils el 2 eller det kan gå rett til helvete igjen. Det er uansett ikke noe du skal fylle hodet ditt med nå, nærmest å sitte på rommet ditt å dagdrømme om alkohol. Nå du ha fokus på dagen idag, og få full klarhet i hvorfor du ruset deg og hva som gjør at du får suget.

Kanskje er det tiden for å bygge nytt nettverk? Eller gjøre små endringer i livet? Det er jo mulig å leve et fullverdig liv uten rus. Men det vil kreve litt innsats over tid, og det vil kreve at du er villig til å ta jobben, og at du er modig nok til å forsøke.

Du risikerer jo å fucke opp alt om du drikker. Og nå som du er i behandling og medisinert så kan jo livet ha mye spennende på vent for deg, som du kanskje aldri oppnår om du kjører deg fast i ti nye år med rus. Og det kan skje selv bare om du skulle ta den ene øllen.