View Single Post
Sitat av meitemark Vis innlegg
Hvis noen andre kan lese det og du selv forstår hva det står noen dager etterpå, så er det greit nok. Ikke bra, men greit nok.

Nei, absolutt ikke. Det jeg ser av skriving fra 14-16ish år barn på jobbutprøving eller tilsvarende er forferdelig. Ikke minst må de kose med mobilen sin hvert 3 minutt og har konsentrasjon som en sprettball.


Jeg tilhører i den kategorien, men tiden er over da man måtte lære noe for å kunne spille. Jeg har vært med på å måtte skrive drivere til nettverkskort, konfigurere hvor mye minne maksinen skulle kunne bruke eller fjerne deler av et spill for å tyne mest mulig plass ut av harddisken, mens i dag må man ikke kunne gjøre så mye med en datamaskin for å kunne spille. Det er til nød "plug", stort sett bare "play".

Folk som bare har brukt datamaskin til spill i hele oppveksten, og gjerne med Windows 7,8 eller 10 kan som regel ingenting om hvordan en datamaskin faktisk virker eller noe så enkelt som filstruktur. Hvis de bare har brukt nettbrett og mobiltelefon kan de enda mindre.

Anyways, tilbake til håndskriving. Du trenger ikke skrive pent eller mye, men det ville være nyttig for deg og resten av samfunnet om du kunne skrive en lesbar beskjed uten en dings med automagiske rettefunksjoner.
Vis hele sitatet...
Bare det å klare å sende en mail eller å finne ett telefonnummer virker å være vanskelig for mange. . For mange er det en ferdighet å kunne navigere seg rundt i Windows/macOS for å f.eks gjøre enkle ting som å koble til 2 skjermer eller skifte lydutgang.
Det er da også langt mer man kan lære på en maskin en bare om maskinen..

Man trenger kanskje ikke å lære så mye for å spille lenger men vil påstå at man fremdeles lærer mye mens man spiller. Vi i klassen som spilte WoW lå milevis foran alle andre i engelsk f.eks. Lærte vel litt om samarbeid, strategi, økonomi også. Mye rart. Skjønner at candy crush under pulten i mattetimen er dårlig stemning. Men ja