View Single Post
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
Hvis du ser gjennom postene til Vargas og leser dokumentet som linkes til, så kanskje du «tror» noe annet etterpå.

Hele tråden stinker av JPs sudointellektuelle samfunnsanalyse. Som den gjengen pleier si «gjør din egen research» bare sørg for å lese litt reelle data, ikke bare svelg oppgulp fra JP og Rogan…
Vis hele sitatet...
Jordan Peterson er blitt en mann det er trendy å hate på. Jeg skal ikke skryte på meg å ha satt meg inn i alt mannen sier men det er ihvertfall nok av folk som ikke har en anelse og bare hiver seg på pk toget hvor han er «alt-right» som startet med at han ikke ville at det skulle bli tuklet med ytringsfriheten i forhold til transpersoner.

Og Joe Rogan, han er ihvertfall en mann som innrømmer når han tar feil og prøver oppriktig talt å få fram alle synspunkter og lar alle slippe til. Og han er vel ikke så relevant i denne diskusjonen siden han ikke snakker tar opp dette, men jeg hakke fulgt han så tett siden covid.

Men tilbake til saken, det finnes selvfølgelig sikkert saker der det skjer kjønnsdriskriminering når det kommet til lønn. Faen heller jeg kunne vel hevdet det selv i Frelsesarmeen men jeg røyk på en smell før jeg kom så langt. Jeg synes at jeg ser hver gang denne diskusjonen kommer opp så finnes det ikke beviser som holder mål.
At menn tradisjonelt velger yrker som betaler mer er vel ikke noe galt i det. At helse og omsorg bør ha høyere lønn? Definitivt, jeg har jobbet det aller meste at mitt yrkesliv i den bransjen.

Det blir så komplisert at ingen klarer å overbevise den ene eller den andre om det stemmer eller ikke, og da sitter vi igjen med anekdoter igjen.

Jeg vil virkelig vite om dette, og ønsker beviser på at det stemmer for da vil jeg selvfølgelig ha de korrigert.