View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sergeantbarnes Vis innlegg
Kom med et eksempel på en stilling hvor en mann tjener mer enn en kvinne fordi han er mann. Alle plassene jeg har jobbet og jobber nå er det ingen som har blitt forskjellsbehandlet pga kjønn. Jeg tror mer på det jeg ser og folk jeg har pratet med en folk som sender meg random statistikk på internett eller "reelle data" som du velger å kalle det.
Vis hele sitatet...
Vargas svarte på det:

Sitat av Vargas Vis innlegg
Når diskriminering er forbudt ved lov, er vi nødt til å bruke statistikk for å avdekke slike ting, uansett hvor ubehagelig dette fagfeltet føles for deg.

Som nevnt: Dataene for lønnsgapet på 7,5% er justert for yrke, kvalifikasjoner, heltid/deltid etc. Om du er ute etter én spesifikk yrkesgruppe står vi begge frie til å ta et dypdykk i primærdataene og gjøre våre egne regresjonsanalyser.
Vis hele sitatet...
Det er og lenka til NOU2015:6 om lønnsutvikling. Det er ikkje "random statistikk"; det er statistikk utarbeida av folk som har temaet som fagområde og har kunnskap om kva dei driv med.

At du ikkje vil settje deg inn i temaet vil ikkje sei at dei som har gjort det tar feil.