View Single Post
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Er tross allt billigere for staten å betale 3000kr for at du bor hos foreldrene dine .Enn hva de må betale hvis du ordner deg din egen leilighet .
Vis hele sitatet...
Det er klart, når du ser blankt på beløpet. Men hvorfor skal NAV åpne en inntektskilde til den gitte familien? Og gjøre det mer attraktivt å henvende seg hos NAV for å søke om dette for andre?

Kan forstå at NAV er skeptiske til å finansiere husleie når en bor hjemme på gutterommet hos mor og far. Tenk deg en familie på 7. Mor,far og 5 barn. Alle barna er voksne og bor hjemme. Foreldrene sender de til NAV hvor de får 3000 kr i husleie dekning hver. Det blir totalt 15 000 kr pr mnd. Om det høres rett ut eller ei får bli opptil hver enkelt å vurdere. Selv synes jeg det burde være i spesielle tilfeller eller for en kortere periode (til en har funnet seg annet bosted) slikt innvilges.


Sitat av Molekyl Vis innlegg
Noen som kan regler hos NAV når man er hjemmeboende? NAV har sagt at de kun betaler 500 kr for hjemmeboende, men vil ikke presisere hvilke type hjemmeboende. Voksen ungdom? Jeg er over 24 år så jeg går ikke under Voksen ungdom. Hvis man er en voksen mann skal ikke det ha noe å si om man bor på gutterommet hos sine foreldre eller om en annen privatperson leier rommet mitt. Hvis de ikke godtar husleiekontrakten mellom meg og mine foreldre må jeg vel gå ned å slå i bordet med at "Siden dere ikke vil betale husleie for meg, er jeg per definisjon hjemløs siden mine foreldre skal ha betalt. Da er dere i NAV pliktig til å finne meg en midlertidig boplass"
Vis hele sitatet...
De burde jo gå med på å betale en viss leie i ett par måneder til du finner deg eget sted å bo, eller at eventuelt de hjelper deg med å finne ett bosted. Vet ærlig talt ikke om en eneste person som leier ut ett rom i sin leilighet på utleiemarkedet. Det er ikke så normalt som du fremstiller det her. Foreldrene dine kommer f.eks ikke til å leie ut rommet hvis du flytter? 99.9% (gjettet tall) gjør ikke det selv om de har det ledige rommet til det. Kanskje det er derfor de er strengere på slike saker?

Men å bruke argument som at en må jo betale mer å bo ett annet sted og at hvis jeg ikke leier det rommet er det andre som leier det i stedet tviler jeg de tar så mye hensyn til i det lange løp. Angående det med å slå i bordet å si i fra hvordan situasjonen er burde du vel gjøre uansett? Kan ikke se annet at både du og NAV er bedre tjent med at du får ett eget bosted.

Har bare forsøkt å se det fra en annen side her, det har ingenting å gjøre med at en NAV'er og det er på ingen måte kritikk eller lignende når det kommer til NAVing eller kostnad i den forbindelse. Har NAV'et selv i mange år og gjør det forsåvidt den dag i dag, så siste personen som skal komme med kritikk er vel nettopp meg. Så ta det som det er, vinkling fra en annen kant

Når det er sagt håper jeg det går i orden for deg og at du får den hjelpen du trenger. Lykke til
Sist endret av Jens1; 17. august 2016 kl. 11:51.