View Single Post
2. når du setter telenor boksen i bridge-modus så sender den bare trafikken til neste enhet (den oppfører seg som kun modem ved og modulere og de modulerer signalet)

3.A Ja du kan sette opp pfSense som egen dedikert maskin her, eller sette opp pfSense som en virtuell maskin på ESXi og ha flere servere og leke deg med, dette krever dog noe mer fikling og konfigurering av nettverket

3.B når jeg søkker opp routere på "hjemme" markedet så finner jeg ikke mange routere som er kun kabel, men jeg vet at på Asus RT-N66U og på Linksys EA6700 kan du deaktivere trådløst og dette er 2 meget gode routere

4. ja det er denne jeg har 2stk av en i 8-port og en i 24-port uten SFP modulen, og de er gode og stabile, det kan hende du klarer deg med 2x 8-porter nå men det er altid greit og ha et par ledige porter på " core switchen " da det kan tenke seg at du vill skaffe deg noen nye enheter eller gjøre noen endringer litt fram i tid

når det kommer til ytelses forskjellen så er det ikke noe du kommer til og merke noe særlig til på et så "lite" nettverk ( SB står jo for Small Business så de er jo designet for "avdeling kontor" type nettverk )