View Single Post
Sitat av Fishface Vis innlegg
En del som blir anklaget for "trygdesvindel" har faktisk ikke begått noe kriminelt da. Men likevel blir de anklaget av NAV, hengt ut som en "svindler" og havner i fengsel. Bare fordi NAV ikke klarer (eller gidder?) å lære seg hvordan regelverket faktisk var med til å fungere.

https://www.nrk.no/norge/_-jeg-har-g...tt.-1.16545936
Vis hele sitatet...
Så siden noen blir feilaktig dømt så rettferdiggjør det trygdesvindel? Det du vil frem til?

Sitat av Heimdall- Vis innlegg
Jeg er litt mer kritisk nå, enn jeg var før.
Men klart, jeg har mine svin på skogen jeg også..

Poenget mitt er at dette er en skummel retning å gå. Uansett om informasjonen skal brukes til gode formål, kan dette i feil hender ha katastrofale følger.

Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner skal jeg si deg.

Hvor langt unna er vi et social credit system i vesten? Jeg tror dette kan være starten, og dit vil ikke jeg.

Derfor er jeg skeptisk til utvikling i denne retningen.
Du står vel å forsvarer avgjørelsen denne gangen også tenker jeg? I bytte mot "litt trygghet"?
Vis hele sitatet...
Mulig jeg er alt for naiv. Men jeg bekymrer meg ikke for at staten skal snoke i mitt privat liv. Vi er fucka uansett. Og vist du er så bekymret for dette. Så burde du slette alle konto kaste mobilen på sjøen. Og flytte til ett land som ligger 50 år bak i tiden. Og det du skriver om at det er liten sjangs for terror, der må jeg og si meg ening. Men faren for at det skjer noe snart. Den blir bare større og større dessverre
Sist endret av 5FDP; 27. september 2023 kl. 17:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.