View Single Post
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
867
Ikke en veldig fornøyd Adolf her kan det virke som, men det spiller ingen rolle. Dette bildet her kan se ut som et helt vanlig standard bilde, ikke noe mer spennede rundt seg. Men dette er et bilde tatt på Berghof engang før krigen. Det som er interessant med dette bildet er tre ting.

1. Porselenet i bruk på bildet her er produsert av Nymphenburg Porcelain, mye slikt porselen dukket opp på Berghof etter krigen. Dette bildet her viser det i bruk, noe som er interessant.

2. Sigarett skrinet på bordet er fra Bruckmann bestikket som han fikk i gave (eller kjøpte selv, det er fortsatt utkjent hvordan han fikk det). Skrinet ble meg bekjent produsert av en annen sølvsmed med instruksjoner fra Bruckmann. Uansett, slike skrin eksisterer fortsatt, Hitler hadde en del av dem.

3. Hitler røkte ikke, det er fakta. At han var avholds eller vegetarianer er ikke fakta, men det er annen sak. På bildet her ser man sigarett skrinet åpent med sigaretter i, noe som er greit nok det, han delte ut til dem som måtte røke. Men på bordet er det også askebeger, noe som er litt rart. Det sies at man ikke fikk røke rundt Hitler, her så blir det helt klart røkt.

Name:  HitlerCigarette2.jpg
Views: 1167
Size:  80,6 KB

Nymphenburg porselen fra Berghof.
Name:  BerghofChinaLotOA.jpg
Views: 1112
Size:  79,5 KB

AH Bruckmann sigarett skrin.
Name:  cigarettecase.jpg
Views: 1131
Size:  37,3 KB

AH med gresk border.

Name:  cigarettecase2.jpg
Views: 1122
Size:  42,9 KB

Mr. Avholds himself, hva er det i glasset hans da tro? IsTe? Livlegen hans Dr. Thedor Morell sitter helt til venstre i bildet, dette kan da ikke være på hans anbefaling?

Name:  hitler333.jpg
Views: 1116
Size:  93,9 KB

**Theodor Morell**

Så var det vegetar biten. Jeg har ikke noe bilde av at han trer innpå flere kilo kjøtt, men derimot så har dette blitt bekreftet av folk som var i hans indre krets (at han spiste kjøtt, ikke at han tredde innpå kilosvis når han trodde ingen så på). Nå var ikke dette heller noen statshemmelighet at han ikke spiste kjøtt. Han hadde en del sykdommer, som gjorde at kosten hans ikke burde inneholde mye kjøtt. Nå husker jeg ikke alle sykdommen hans, men han ble av sine leger fortalt at han ikke burde spise kjøtt. Dette har også blitt bekreftet av hans leger i rapporter skrevet om hans helse like etter krigen.

Men som vi vet så gjorde mannen stort sett som det passet seg. Så han spiste kjøtt, ikke mye kjøtt men litt. En av hans favoritter var suppe med kjøttboller, en eller annen spesiell suppe jeg ikke husker navnet på.