View Single Post
ArbeidsledigProletar
Sitat av PurFaen Vis innlegg
For min del handler det ikke om utseendet til sykelig overvektige, men om det helsemessige aspektet, fedme er en folkesykdom og jeg mener at det å gjøre barna sine sykelig overvektige er barnemishandling.. du sørger for at barnet ditt blir mer disponibelt for livstruende sykdommer, for at barnet ditt vil slite med å bli sosialt akseptert og du legger til rette for et liv med dårlige valg helsemessig.

Jeg håper at det en dag vil være ulovlig å overfore et stakkars barn, på lik linje som det er ulovlig å fysisk skade et annet menneske.
Vis hele sitatet...
Det her blir så jævlig dumt. Ingen ønsker feite barn. Og å ha aksept for at noen er større enn andre (som tråden handler om) har ingenting med om barn blir feite eller ikke.
I tillegg, er et barn fra naturens side litt større,ikke stor nok til at det har noen veldig påvirkning på helsa, men lubben nok til at det vises, med holdningene i tråden vil jo dette gå rett løs på den mentale helsa. Og være til fare for å føre vedkommende inn i psykisk sykdom som da kan føre med seg sykelig overvekt og dernest gå utover den fysiske helsa.

Helseaspektet blir også bare teit. Skal vi utrydde alle dårlige vaner da? Skape et mobbesamfunn hvor man skal pirke på ALT som er usunt?

Skal vi gå rundt og tråkke på tærne til alle som ikke har sitt eget legeme som hovedtema i hverdagen?
For et hysteri.

Det finnes ikke noe positivt overhodet med å dømme feite eller være sur/negativ til akseptering av overvekt. For det er jo det ramaskriket er for. ÅNEI NOEN MENER AT OVERVEKT ER GREIT?!"!? PSYYYCHOOOOOES.

Fuck you.