View Single Post
Kommer du noen vei, trådstarter?

Jeg gikk selv i mange år med angst for dårlig tannhelse, og det er noe dritt! Det kan påvirke deg psykisk, fysisk, sosialt og ernæringsmessig. Til helvete med de som ikke klarer å se at tannlegetilbudet burde være på linje med andre helsetilbud.

Totalt måtte jeg ut med ca. 90 000 kr for å fikse alt sammen. Det er mye penger, men det var verdt det!

Ja, dette spiste opp av pengene jeg fikk tilbake på skatt og feriepenger. Det hjalp veldig at jeg klarte å spare 1000-1500 kr i uka fremfor å kjøpe røykings for det. Det går fort 4000-6000 kr i måneden på brunt, papir og sigg.

Det er meningsløst å tenke på den store summen og sluttresultatet her. Det viktigste er fremgang fra måned til måned. Etter flere måneder tar det form. Og en dag er du ferdig.

Jeg var selv innom Nav, men det har vært lite hjelp å få derfra. Det har i grunn vært lite hjelp å få noen steder, men jeg var kanskje ikke flink nok til å spørre om det?

Utlandet er sikkert bra rent økonomisk om alt går bra, men det vil ev. bli verre med oppfølging og rettelser.

Tannhelse er noe som må pleies årlig, så det kan være lurt å finne en der du bor. Da har du en å forholde deg til. Men det koster mer, ja.

Det er noe med det å kunne spise saftige kjøttstykker uten å være flau, ha ubehag eller bekymret for at det blir for vanskelig. Lykke til!