View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Anekdoter, anektdoter, hersketeknikker og anektdoter. At du fortsatt bruker disse som argumenter forteller meg at du ikke forstår hva forskning er engang, så å gi råd med din bagasje er kanskje ikke optimalt og i verste fall skadelig. Selvfølgelig er "piller" en siste utvei, akkurat som gode rutiner er den første. Men dét er ikke alltid nok for alle, i alle faser av livet. For de fleste er medisiner en midlertidig ting og misbruk av disse er noe helt annet enn hva jeg snakker om.

Jeg spør igjen; HVILKEN utdannelse innen NEVROBIOLOGI har du utover egne opplevelser? Ingen i min vennekrets knasker piller eller bruker narko oftere enn et par ganger i året, og de fleste har faste (gode) jobber, hus, barn og hele pakka. Ingen jeg kjenner har dødd heller. Du forstår vel at vi kommer fra totalt forskjellige steder og derfor kanskje trenger forskjellige mestringsstrategier? Nei, vent - alle er som deg og du har jo fasiten. Litt spinning og kakao så går diagnoser som kompleks PTSD over helt av seg selv.

Er forresten også voksen, har en livsvarig diagnose og opplever både lindring og bedring av "pille-knasking", men du skal liksom sitte her og motsi 5+ psykologer og psykiatere? Det er ekstremt dårlig stil å mistenkeliggjøre folk pga. medisinbruk og like naivt å tro at det som funket for deg, funker for alle. Folk er forskjellige.
Vis hele sitatet...
Det strategien du fremlegger her er nøyaktig den samme som legene prøver å styre sine hverdagsproblemer med. De bruker også bare en pille i ny og ne og tror de har full kontroll, men allikevel tilhører de den yrkesgruppen som topper selvmordsstatistikken, hvilket betyr ikke annet enn at en slik livsstil er riv ruskende gal..

Dersom jeg skal komentere din situasjon, så må du fortelle litt mer om hvilken diagnose du har. Uansett kan de fleste medisiners substans produseres på en naturlig måte i din egen kropp..
Sist endret av seriouslowitch; 10. oktober 2019 kl. 15:59.