View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Det er riktig som du skriver, men dersom den nye hobbyen blir en passiv aktivitet dvs. stillesittende hobby, så kommer han nok ingen vei. Angsten min begynte faktisk da jeg gikk fra fysisk arbeid til å begynne i en fabrikk der jeg satt med en maskin hele dagen. Når jeg begynte med Yoga og å være i fysisk aktivitet mesteparten av dagen forsvant problemene langsomt. Verdens beste medisin.

En god ide kan være å skaffe seg et bra kamera og ta bilder i naturen som man legger ut på nettet osv. Da kombinerer man noe spennende med fysisk aktivitet.
Vis hele sitatet...
Det er jo kjekt for deg. Jeg hadde også en ganske aktiv jobb, der jeg mang en gang ble gjennomsvett og varm. Fikk også brukt hodet en del. Men allikevel så fikk jeg det mønsteret, at desto mer jeg jobbet slik, desto verre ble jeg i hodet. De verste arbeidssesongene, så var jeg en god del suicidal vinteren etterpå. Jeg hadde uker, der jeg nesten bare så for meg og blåse hodet av meg med ei hagle. Fikk også symptomer, som begynner å ligne schizofreni (positive og negative symptomer) av heftige sesonger også. Et par av de negative symptomene henger igjen den dag idag, og jeg blir nok ikke kvitt dem mens jeg puster. Merkelig nok, så har mye av dette blitt borte med uføretrygd. Altså det som da har virket så flott for deg, virker tydeligvis ikke for alle.