View Single Post
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvorfor? Er det vesten sin oppgave å hjelpe til fordi dem ikke klarer å fikse sin egne land? Svært mange er økonomiske migranter også. Lurer også på hvor lenge du mener dette skal foregå.
Vis hele sitatet...
Rent moralsk er det vår oppgave og hjelpe mennesker i nød. Det er fordi vi har kapasitet og mulighet til det. Dersom vi videre legger til grunn at dette er krigsoffer, kan man ikke avvise dem ved å be dem fikse sine egne land?

Dersom man er ute i båt og passerer en som forliser langt til havs og signaliserer at de ønsker hjelp. Skal vi da tenke at de får fikse sin egen båt? Eller at dette er båtprodusenten sitt ansvar? Eller at vi kan hjelpe de der de er ved å kaste en livbøye i vannet og kjøre videre?

Sitat av Quakecry
For en dum sammenligning. Naturligvis er det bedre å ta inn flyktninger fra Texas enn fra Somalia og Afghanistan.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det naturligvis bedre? Kulturelt sett er vi rimelig ulike med innbyggerene i Texas. Og begrepet naturligvis må du utdype bruken av i denne settingen. For det kan virke som at du nå kategoriserte etter opphav og/eller farge når du bruker det begrepet.

Sitat av Ikkemathias Vis innlegg
Skal lese igjennom og svare deg når jeg får tid. Men en ting først, var det du som hevdet jeg var en utrolig kjip person på mange områder? I så fall gidder jeg ikke
Vis hele sitatet...
Nei, jeg kjenner ikke deg og bruker ikke slike karakteristikker på dette forumet.

Men sett at jeg kalte deg det, bør ikke det gi deg et grunnlag for å ikke backe påstanden din med kilder. For påstanden er høyst kontrovers.
Sist endret av reklame; 25. november 2021 kl. 14:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.