View Single Post
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
367
Har du fastsatt en spesifikk definisjon på hva som er vestlige land? Jeg skal ikke si at du er rasist, men det kan nok ofte tolkes som en rasistisk holdning. Liksom om det KUN er økonomiske og samfunnsnyttige grunnlag du baserer dette på så kan det være greit, men jeg tror egentlig dette er rasistisk. Du nevner både muslimer og ikke-hvite folk i din første post og det må jeg si at jeg finner ganske avslørende på ditt agenda.

Jeg begriper ikke helt hvordan man en gang argumentere positivt for innvandring fra vesten og i samme åndedrag argumentere negativt for innvandring fra ikke vestlige land, her baserer man jo sine beslutninger utifra hvor en er født også ser man bort i fra de kvalifiserende egenskapene en person kan ha.
Er man imot innvandring - greit nok
Men når man begynner å si at man kun vil ta inn folk fra land der hovedpopulasjonen er hvite, også ser man bortifra egenskapene til en person og legger favør på den andre personen - ikke fordi egenskapene er bedre, men siden han var født i et annent land, så må jo dette være rasistisk? Hvis du har 2 leger også er den ene 10 ganger mer kvalifisert en den andre, men så velger du fortsatt å ansette den minst kvalifiserte personen pga. hvor den er fra så ser du jo bort fra kvalifikasjonene og legger mer vekt på etnisiteten til legen ovenfor kompetanse, og hvorfor ville man valgt en underkvalifisert lege ovenfor en kvalifisert lege med begrunnelse i geografi om man ikke er rasist?

Sitat av dödskadaver Vis innlegg
Helt greie standpunkter dette synes jeg. De som ikke liker det du skriver er de samme som jeg ser ilegger deg meninger og holdninger du åpenbart ikke har. Du er bekymret for innvandringen fra muslimske land. Det er en helt legitim bekymring da svært mange av disse ikke har interesse av å assimilere seg eller tilpasse seg i det norske samfunnet. Jeg anbefaler alle som ufarliggjør Islam å lese beretningene til Ex muslims of Norway. Mange her inne på forumet ser jeg er også er meget kildekåte og skal ha kilder og statistikk i alt som diskuteres. Å lese kilder er ofte synonymt med å pisse i motvind, det meste av det man leser er ganske biased særlig når det kommer til politisk ukorrekte saker. Øyne øre og sunn fornuft er tingen. Innvandring er også O.K så lenge det er politisk, økonomisk og ikke minst kulturelt bærekraftig . Lite i Islam er forenlig med norske verdier og man bør således begrense innvandringen fra disse landene. All religion er gammaldags og destruktivt i ett moderne samfunn. Islam er en av disse. Forskjellen er hvilken religion som tåler kritikk og hvilken som ikke gjør det. Når muslimer er villige til å drepe for at noen river koranen i stykker sier det litt om hvor redde muslimer er for å ta feil av sin egen virkelighetsoppfatning. Hvor ofte hører man muslimer ta avstand fra bruk av vold i forbindelse med blasfemi rettet mot Islam kontra hvor ofte hører man muslimer bli krenka når noen kritiserer profeten? Det er jo ganske åpenbart at muslimer har ett holdningsproblem mot vestlige verdier. Ett annet morsomt ord er "muslimfiendtlighet" eller "islamofobi" som brettes rundt en så fort noen kritiserer islam. Hva med muslimers generelle homofientlighet, kvinnefientlighet, jødefientlighet, kristenfientlighet, demokratifientlighet? lista er lang altså, meget lang og det er dermed lov til å være litt bekymret. Når til og med media ikke tør å kritisere denne ukulturen så sier det litt om hvor farlig denne religionen er. Og forresten, å dra rasistkortet betyr bare at man selv er redd for å ta feil. Religion og dens ukultur har ingenting med rase å gjøre.
Vis hele sitatet...
Hvis du har to personer som heter Knut, så kan du ikke si at begge personene er dårlige mennesker kun siden du vet at en knut har gjort noe dårlig. Jeg hadde lett respektert argumentene dine, om du ikke kun brukte det om muslimer. Du virker jo ikke av å ha noe interesse av at religion generelt er en uting, men du er veldig på muslimer. Har du selv tenkt at kanskje dine verdier ikke sammsvarer med norges? det står ganske klart i grunnloven dette med religionsfrihet. Man skal jo ikke akseptere kriminalitet, men islam har jo ikke noe med kriminalitet å gjøre det er en spirituell tro.. Men her antar du jo at folk med en spesifikk tro er kriminelle, kun fordi de har den troen. Jeg er helt enig i at all religion er en uting. Men skal vi drive å bestride grunnloven basert på hvilken tro folk har liksom. Det må jo være rasistisk? Men altså, jeg er ikke mørkredd, jeg bare blir litt redd når det ikke er noe lys!
Sist endret av Absurd; 23. november 2021 kl. 01:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.