View Single Post
Sitat av Ikkemathias Vis innlegg
Dette skyldes ikke at jeg misliker muslimer eller folk med brune øyne, men at jeg rett og slett ser på det som et tapsprosjekt.

Jeg tror i vil tape både økonomisk og kulturelt på dette prosjektet.

For eksempel er det vist at ingen muslimer i London syns homofili er greit. Dette er verdier vi IKKE kan godta.

Dessuten har vel historien vist gang på gang at homogene sammfunner som oftest fungerer bedre, og hvor veldig kulturelt ulike folk møtes, har en tendens til å ende i konflikt. (Rwanda, Balkan, opptøyene i Norge og Sverige, korstog osv. osv.)

Jeg mener på ingen måte at ikke-hvite mennesker er mindreverdt eller ondsinnet, men jeg spør meg selv: ville det ikke vært bedre for alle parter om vi hjalp de i hjemlandet deres, isteden for å invitere de til å bo her?

Hva sier dere, er jeg en rasist, eller er dette et legitimt standpunkt?

Og ikke minst, hva mener dere om temaet generelt? Vil gjerne høre : )
Vis hele sitatet...
Jeg hadde hatt mer respekt for deg og andre som mente dette om dere ikke alltid slang på den der "hjelpe dem der de er" -setningen, for å kamuflere at dette ikke er en 100% egoistisk holdning. Du mener ikke at det er bedre for f eks unge, enslige afghanere at vi hjelper dem der de er, du mener at det er stress for oss å få dem hit. Tar jeg feil?

Vet du hva jeg kaller et kulturelt tapsprosjekt? Hvis vi blir et samfunn som nekter å ta imot flyktninger fordi det er et "tapsprosjekt" å hjelpe folk.