View Single Post
Hei. Jeg har gått til psykolog for å få hjelp til depresjon/traumer. Etter utredning ble det konkludert med at jeg har kompleks ptsd fra barndommen som ble trigget i voksen alder av en svært destruktiv relasjon. Jeg har en del trekk utenfor «normalen». Et Eksempel kan være behov for adrenalin (har mange fartsbøter blant annet). Jeg har aldri hatt innblikk i psykologi, men etter at x-kjæresten min fikk diagnosen borderline (engelske ordet) har jeg lest meg opp på dette, samt lignende lidelser som psykopati/narssisime. Jeg følte meg «truffet» av veldig mange av kriteriene innenfor psykopati, og hun sa ofte til meg at jeg var psykopat. Samtidig er det enkelte ting jeg ikke føler stemmer. Jeg vet med meg selv at jeg får dårlig samvittighet hvis jeg gjør/sier noe som får et annet menneske til å bli såret/lei seg/usikker o.l - Samtidig har jeg begått kriminalitet og blitt dømt for dette, men det har aldri vært vold/sedelighet/tyveri eller kriminalitet som har skadet andre mennesker. Uansett, jeg ba psykologen om å bli utredet for dette, samt andre «beslektede» personlighetsforstyrrelser «anonymt» gjennom å blande spørsmålene så ikke hjernen skulle «lure» meg til å forstå hvilken diagnose spørsmålet tilhører. Jeg svarte helt ærlig på spørsmålene og hun kom fram til 1) at det er helt klart at jeg har C-ptsd og 2) at jeg «scoret høyt» på antisoial(psykopati), men sa videre at dette ikke betyr at jeg er det, fordi hun kjenner meg og vet at jeg f.eks har empati for andre mennesker. - Jeg bare lurer på om hun prøver å «Skåne» meg fra å si det, fordi hun vet at det vil være utrolig nedtur. Samtidig gjorde jeg det klart for hun at jeg hverken blir sint, eller lei meg for resultatet, og at jeg bare vil vite hva som feiler meg, slik at jeg kan få det bedre. - Har dere noen tanker?

Glemte å nevne en ting som kan være relevant. Jeg er tidligere diagnosert med Add/ADHD.
Sist endret av Psykologisk; 18. november 2021 kl. 20:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.