View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Den ventetiden er dog i det offentlige helsevesen. Se hvilke private alternativer som finnes i ditt område, der er det gjerne ikke venteliste i det hele tatt. Sjekk spesielt ut om noen av de private psykologene er omfattet av refusjonsordningen, om de har ledig kapasitet og tar deg inn så betaler du kun ordinær egenandel opptil grensen på frikortet selv om de har privat praksis, helt likt som i det offentlige. Ikke alle psykologer med privat praksis er med i den ordningen, og de som ikke er med der betaler du hele kostnaden selv.

Om du har økonomisk frihet til å dekke kostnaden ved å gå til psykolog av egen lomme så kan du komme inn "på dagen" om det er private psykologer der du bor og de har ledig kapasitet. Om du føler dette er noe du trenger så er det sikkert mulig å prioritere det om du strammer inn på andre områder? Og du kan jo stå på venteliste hos dps selv om du starter privat behandling nå. Ditt valg.
Vis hele sitatet...

Takk for mye bra info jeg ikke visste om fra før av! Jeg tror jeg skal prøve på meg på privat behandling da!

Sitat av alboo Vis innlegg
Hadde kuttet henne ut 100%. Steng hu ut av livet ditt. Hun har allerede tatt valget desverre, og vært utro.

Hun skader deg og dine følelser mer om du er sammen med henne. En om du gir henne opp.

Vondt i starten men du kommer godt ut av det.
Vis hele sitatet...
100% enig, etter å ha fått litt avstand fra ting, så ser jeg jo hvor ufattelig kontrollerende ho var. Har kutta ho ut helt, 0 kontakt på snart 2 uker no. Ufattelig rart hvordan en person kan utgi seg for å være så skjønn og herlig, til å være det totalt motsatte. Har en stor familie som har tatt usedvanlig godt imot henne, vært med på mye med de. Rett og slett råttent gjort, uansett hvor mye ho måtte slite. prøvde å få ho til å kommunisere om problemene sine, men svaret "vet ikke" var gjenganger på omtrent 90% av spørsmålene ho ble stilt, medregnet dagligdagse spørsmål. takk for svar!

Sitat av Nøkkelost Vis innlegg
Det er noe i sitatet the first cut is the deepest. Jeg har en lik erfaring fra mitt første forhold. Vi var dog 18 år begge to. Hun var ekstremt sjalu. Hun var utro, jeg var ikke. Hun var ustabil, men hadde sin sjarm. Jeg var veldig glad i henne, men forholdet var usunt. Det tok lang tid før jeg kom meg over henne. I dag er jeg 30 og har hatt 4 korte og ett litt lengere forhold siden. Ta tiden til hjelp. Det ordner seg
Vis hele sitatet...
Ja er nok noe i det, la så sykt mye i det her. Eg klarer ikke å forstå hvordan en person kan være så sykt sjalu og attpåtil være utro, gjør det hele enda mer simpelt. Takk for godt innlegg, føler det kommer seg, får gått meg noen lange turer og det hjelper på!

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Du må faktisk ta ansvar for egen lykke og egen fremtid. Om du så bestemmer deg for å være mr knightinshiningarmor vil du uansett gjøre mer skade enn på noen annen måte - du belønner indirekte grensesprenging i feil retning med oppmerksomhet.

Bare la det ligge. Du kommer over fortere enn du tror.
Vis hele sitatet...
Enig med det meste her, Tøffetom. Bortsett fra "du belønner indirekte grensepsrengning i feil retning med oppmerksomhet", det er vel med tanke på å eventuelt fortsette et forhold? min tanke har bare vært å hjelpe en person som trenger det, ved å fortelle familien. Har lagt ifra meg den tanken nå, men er stygt redd for at ho er en tapt sak, og legger en ekstremt god grobunn for en dårlig fremtid.
Sist endret av ThinksAlot; 16. november 2018 kl. 12:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.