View Single Post
Har ikke bodd på Rena på over 2 år nå, men da jeg var innom for å besøke en gammel venn av meg her forleden dag fikk jeg et syn jeg aldri trodde jeg skulle se på Rena. Det var altså en merkelig kledd mann som vandret frem og tilbake utenfor banken og kostet grus. Han så absolutt ikke ut som en kommunearbeider på noen måte, så jeg antok automatisk at han var en merkelig type. I tillegg til å koste grus vekslet han mellom å ligge rett ut på benken utenfor banken - henholdsvis for å lese bøker og slikke sol. Ellers hadde han en pose med mat stående under benken, så jeg skjønte også at han hadde gjort dette til sitt midlertidig permanente tilholdssted. Kameraten min visste lite om uteliggeren, men jeg fikk forhørt meg litt med en eldre dame som visste en del om karen. Ifølge henne var han opprinnelig fra Bosnia, men hadde kommet til Norge som flyktning på 90-tallet. Siden den gang hadde han levd med flere kvinner, men forholdene hadde ikke blitt særlig langvarige grunnet hans voldelige temperament. De siste årene hadde han fått stønad fra NAV til en leilighet, men der ville han ikke bo lenger, så han hadde tydeligvis valgt å bo ute istedenfor.
Sist endret av shining96; 18. april 2018 kl. 17:08.