View Single Post
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
276
hvis du er spesifikt ute etter antidep, så må du gå til fastlegen. Psykologer/psykiatere seter medisinering som absolutt siste alternativ, og hvis du får noe til å klare deg gjennom det verste, er det av typen truxal/seroquel osv., som kun gjør deg hjernedød (ja, det er det nok beste beskrivelsen), gjerne i flere dager. Jeg fik cipralex (og sobril) av fastlegen min etter å ha fortalt om min historie med rus (SSRI er ikke noe å ruse seg på uansett),men en grundig gjennomgang av evt bivirkninger. Det er tydelig at SSRI ikke er for alle, men for meg har det gjort underverker (du må bare gi det nok tid). Angsten forsvinner nesten fullstendig, og i motsetning til benzoer som kamuflerer problemet, går SSRI mer mot årsaken (som fort kan være for lav seretoninproduksjon). Når det kommer til det med sexlyst er også det etter min erfaring noe som stabiliserer seg over tid. Det kan kreve litt ekstra å få orgasme (men er jo ikke alltid det er så dumt heller ), og har ikke merket noe som helst virkning på ereksjon.For min del har cipralex fungert som en slags "kur". Over tid vender man seg til å tenke mindre og mindre på det, og til slutt har du kommet deg inn i et tankemønster du klarer å beholde etter å slutte på medisinene. For min del er egentlig det eneste negative at jeg må holde meg unna molly, men det er en liten pris å betale om du sitter med angst som har tatt kontroll over livet ditt.

Uansett; dette er kun mine erfaringer, og har hørt VELDIG mye negativt om det (men som regel fra folk som ikke egentlig forstår verket situasjonen og legemiddelet i seg selv). Dette er noe legen din forhåpentligvis kan svare på.