View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har vært i en lignende situasjon som deg, og har drukket daglig de siste 2 årene. Alkohol ble livet, jeg avlyste masse avtaler for å kunne drikke alene på kvelden. Det tok meg lang tid å innse at alkoholen var blitt et problem, og høydepunktet i livet mitt. For noen mnd siden var jeg helt i kjelleren, og fortalte legen min alt. Heldigvis er legen min veldig okey (som din også virker), og sa at jeg måtte ta månedlige blodprøver i 6 mnd fremover for å vise til avholdenhet for å kunne beholde lappen. Den første uken uten alkohol var helt forjævlig, hadde et konstant sug og dagene var utrolig lange. Jeg var også frustrert over meg selv, at jeg hadde fortalt om disse problemene til legen, og at jeg kunne risikere å miste lappen. Nå er jeg veldig glad for at jeg fortalte alt til legen. Etter å ha sluttet helt med alkohol er jeg mye bedre av depresjonen, har mye mer energi osv.

Dessverre tror jeg du lurer deg selv med å kun drikke i helgene. Jeg gjorde dette før, men før jeg visste ordet av det var det helg 7 dager i uken. Det er en grunn til at tørrlagte alkoholikere er avholds. Vil uansett ønske deg masse lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk for at du delte erfaringen din, det setter jeg pris på.
Jeg kjenner jo at suget er der, helt klart. Mulig jeg tok feil medisin?? Tok meg ei øl i går, glemte meg.. så tok jeg en tablett halvveis i pilsa, og jaggu! Det ble bare 4 pils, har jo vært våken hele natta, så det er bra! Og kjente etterhvert at jeg faktisk hadde ubehag og kvalme, så frister ikke så jævlig å supe igjen. Og i dag skal jeg ta en med en gang suget kommer, se om det funker

Som Bipolar 2 ser jeg helt klart ekstra store faresignal med drikkingen. Det spiller veldig inn, og jeg går i en zombietilstand, egentlig. Jeg er jo også ekstra eksponert for psykose, noe jeg desverre har erfart flere ganger. Livredd for å få det igjen, for jeg VAR tidligere en hissig voldelig fyr med stort skadepotensiale, og grensene mine var lik 0. Ved forskjellige triggerord som f.eks at man skal drepe meg eller sende folk på meg har jeg forsøkt å knivstikke folk i halsen. Også i edru tilstand, det gikk helt i svart. Men siste 6-7 mnd har jeg holdt meg 100% unna bråk, noe jeg er stolt av. Men jeg vet likevel hvordan en psykose er hos meg, og det er livsfarlig. En gang skulle jeg knivstikke naboen. En stakkars familiefar jeg aldri har pratet med engang. Heldigvis kom han ikke...
Har sagt klart ifra til venner og familie: få meg ut av huset og ring politiet!! Ikke begynn å skal roe ned, for jeg ser bare svarte skygger som er ute etter å ta meg. Trust hele greiene, egentlig..

Nå var dette veldig personlig, og jeg frykter å bli gjenkjent. Frykter også å nå bli svartmalt av dere fordi jeg tross dette ikke følger råd om å kutte ut helt... Jeg har full respekt for deres tips, meninger og erfaringer, jeg må bare prøve dette først, vær så snill å forstå...