View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kunne du forklart litt mer for en som er utenforstående?

For ved første inntrykk høres det ut som om du omtrent bare kan bestille reseptbelagte medikamenter hos ham uten å engang møte opp på legekontoret?
Dette er ikke slik praksisen skal være, fylkeslegen har vært ut i media før om slikt.

Missforstå meg rett, jeg mener ikke at folk som trenger medikamenter skal nektes, men det finnes en mellomting.
Å kunne få hva man vil av legen når man vil er ikke et mål.
Vis hele sitatet...
Skrev kanskje litt kjapt. Alt får jeg nok ikke, og heller ikke behov for dette.

Jeg har lenge gått hos psykolog og lege, men liker selv ikke medikamenter. Jeg er i rettsak om dagen, og fikk i den sammenheng ikke til å kunne sove og angst. Skrev om dette, og om han kunne skrive ut noe enkelt sovemedisin eller om vi kunne ta en prat. Fikk så resept på Atarax. Ikke noe heavy, men har heller ikke behov for dette. Om jeg drar innom ham får jeg nok muligens noe sterkere om jeg forklarer, men har ikke behov eller lyst.

Ellers har jeg fått resept på Ceterzin uten å møte opp, allergimedisin, når jeg forklarte jeg normalt kjøper dette reseptfritt I Nederland, men hadde gått tom. Det samme med Ventolin astmamedisin.

Det er det jeg mente med 'kommer an på forholdet deres'

Er man hos legen sin nesten ukentlig og snakker ut åpent om alt man sliter med I livet og aktivt forsøker få hjelp, og du har en bra lege som kjenner deg ved fornavn, så er det enkelt å forklare og få ting man trenger.
Sist endret av Darkbull; 11. juni 2018 kl. 16:43.