View Single Post
Hei! Jeg har vært i helt samme situasjon som deg. Møtte en fantastisk flott gutt som var hardt på kjøret, jeg falt for han hodestups og vi endte opp med å ruse oss sammen i 2 mnd. En dag nådde vi bare bunnen totalt å han bestemte seg for å legge seg inn på avrusning. Han har nå vært så å si «clean» siden november 2016. Jeg vet, og det vet alle rundt han også, at hadde han ikke møtt meg hadde han nok enda vært på kjøret, hardt.
MEN!!!! Det er ikke bare å bli rusfri! Det er alt det som følger etterpå! Nå, 1,5 år senere kan jeg se mye fremgang å kjenne jeg blir stolt av å se hvor langt han har komt. Men tro meg, det har vært en helvetes vei å gå. De aller fleste hadde gitt opp å gått fra han for lenge siden, men denne gutten han gjort såå mye for meg og hjulpet meg til å finne meg selv. Men det tar lang tid! Å hvis du velger å kjøre på, så bør du forberede deg på svik og at du blir såret flere ganger. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har letet etter han hvis han har blitt sur og gått for å ruse seg. Har blitt løyet til flere hundre ganger og blitt såret enda flere ganger. Å være nærmeste pårørende til noen som har vært så hardt utpå og som prøver å fikse opp i livet ditt så skal du finne i deg mye dritt. Du kommer til å gå rundt å være bekymra hele tiden og ende opp med å ikke stole på han i det hele tatt. Så for din egen del så bør du holde deg langt unna.

For min del så hadde jeg gjort alt om igjen. Han er den personen i livet mitt som har sett meg i alle slags tilstander og som vet alt om meg, og for min del så har det vært verdt det. Nå har vi hus og hund og han har fast jobb å klarer seg kjempe bra! Men tilbakefall skjer og det har vært en tung vei å gå. Tenk deg GODT om før du begir deg ut på å hjelpe han og prøve. Rusen kommer over alt for de som er så hardt inni det, så vær så snill å tenk på deg selv. Du finner nok av eksempler på jenter, her på forumet også, som sliter med typer som er narkomane. Du kan få et bedre liv enn det, det lover jeg deg. Jeg har det helt fantastisk nå, men vil tro at det er få som klarer å bygge seg opp igjen så bra som han har. Han er en godt likt person som kjenner alle her vi bor så han har hatt gode muligheter for å få seg jobb og ordentlige venner igjen, og det har alt å si for hvordan livet etterpå blir. En ting er å bli rusfri, men man må komme seg vekk fra miljøet og menneskene rundt det fordi når fristelsen er stor så er det fort bare en melding som skal til.

Ønsker deg lykke til uansett hva du velger!