Tråd: Rasister
View Single Post
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Du vet meget godt at progressive personer vil kalle meg det. Jeg har fått denne, til og med fra egen familie. Da jeg sa at kvinner har mer seksuell makt enn menn i ung alder, stormet en kvinne ut av rommet. Den slags atferd er gjennomgående.
Vis hele sitatet...
Vel, du er i en diskusjon med progressive folk nå, og då langt er du den eneste som har kalt noen monster. At en kvinne en gang stormet ut mens du pratet er vel innenfor hva man må forvente at kan skje her i livet. Jeg er egentlig litt overrasket hvis det bare har skjedd deg en gang.

Kvinner er konforme dyr.
Vis hele sitatet...
Jeg har blitt kalt mye rart opp igjennom, mye av det berettiget. "Konform" har ikke vært en gjenganger.


Men hva du vil om meg. Men ikke lovfest at jeg ikke har lov til å mene det jeg mener.
Vis hele sitatet...
Hvis du nærleser innlegget du siterer meg på, så sier jeg vel ganske eksplisitt at det ville være horribelt å lovfeste at du ikke har lov til å mene det du mener.

Sitat av Sanjar Vis innlegg
Her er det altså innført tvang om å bruke et pronomen, og det blir definert som anstendighet. Snakk om å flytte målpostene. Jeg har rett til å ikke måtte bruke definisjoner jeg ikke godtar.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke sikker på om jeg støtter de lovene du sikter til, og jeg er enig i at ytringsfriheten er under press i USA. Men det er ikke en lov som begrenser din rett til å mene noe. For å ta en parallell: Du kan skrive engasjerte innlegg på nett og i aviser om at du synes beger og jøde bør ære helt greie omgangsformer. Hvis du derimot, i arbeidssammenheng, insister er på å henvende deg til noen på en måte de eksplisitt sier de ikke er komfortable med, så vil det bli sett på som en måte å demonstrere ma glede respekt på. Ingen vilnø bøtelegge deg for å gå rundt og omtale traner med feil pronomen generelt.


I Norge er det greit å si "Jæva jøde" i rapsanger og lignende. https://www.document.no/2012/11/21/j...-konsekvenser/

"Langeland sikter spesielt til sitatet: «… skulle ønske Hitler kunne komme tilbake og dusjet dere litt mer… jævla jøder…»"
Vis hele sitatet...
Jøder i Norge opplever urovekkende mye trakassering, så der deler jeg din bekymring (hvis det nå er bekymti g du prøver å uttrykke her).

Men kaller du Sumaya Jirde Ali en korrupt kakerlakk, blir du fengslet, selv om du er en 70 år gammel dame.
Vis hele sitatet...
Mener du at 70 år gamle damer bør behandles mildere i rettsystemet enn andre? Det er litt spesielt.


Sitat av Sanjar Vis innlegg
Jeg tror deg ikke. Du blir sensurert av å ha meninger i dag. Jeg har sett mange youtube-kanaler bli tatt ned og fått innhold sensurert for meninger de har.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke egentlig et eksempel på totalitær, statlig sensur som du advarer mot?


"-Ikke gå inn for vold, med mindre målet er en person eller organisasjon vi har stemplet som farlig.
Vis hele sitatet...
Dette er jeg enig i at var en helt hårreisende formulering.


Jeg har alt påvist at det er lover i virksomhet som forbyr meg å ha de meningene jeg har.
Vis hele sitatet...
Er det ikke forskjell på å forby deg å ha meninger, og ikke ville være et mikrofonstativ for dem? Tviler på at jeg hadde fått noen kronikk på trykk i resett... Er jeg sensurert?

Oppfordringer til vold fra er greit, om det er fra venstresiden. Dette har jeg påvist. Uttrykker du mishag mot visse grupperinger, fengsles du.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør du faen ikke.




ThinkpadX200:
Du har også radikale feminister som mener de blir seksuelt trakasert bare noen ser eller snakker til de.
Vis hele sitatet...
Seriøst? Hvor er disse radikale feministene? Hvis det er #villebaresnakkelitt du sikter til, så går vel det mer på at den setningen er en unnskyldning og bagatellisering av episoder som faktisk er trakasserende. Å bli fulgt etter og mast på når du ber om å få være i fred oppleves som trakassering, og føles i mange tilfeller direkte skummelt. Jeg har aldri noensinne hørt noen påstå at det å bli sett på eller snakket til i seg selv er trakasserende.

Jeg nekter å annerkjenne de. Jeg mener igjen IKKE at dette er en gyldig grunn til å hetse, mobbe, utføre vold mot og drepe noen de.
Vis hele sitatet...
Du har selvsagt rett til å ikke anerkjenne andre mennesker, skjønt det gjør deg unektelig til en ganske uspiselig person i mine øyne. Men det er greit. Skal du arbeide eller på annen måte omgås dem på en profesjonell måte så må du imidlertid late som om du respekterer dem, ellers et det du som må finne deg en annen jobb og ikke dem. Er det helt urimelig?
Sist endret av *pi; 20. juli 2019 kl. 01:57.