Tråd: Rasister
View Single Post
svært spesifikke situasjoner, ja. Men du vil ikkje verte straffa for å ytre ei meining om det.

Analogien er nærliggande. Du har lov til å skrive ein kronikk om at det burde vere lov å drepe, men du har ikkje lov til å drepe.

Poenget med lova er å sørgje for likebehandling. Eller motvirke diskriminering på grunn av slikt.
Vis hele sitatet...
Jeg tror deg ikke. Du blir sensurert av å ha meninger i dag. Jeg har sett mange youtube-kanaler bli tatt ned og fått innhold sensurert for meninger de har.

Tviler på at drapoppfordringer ville fått stå oppe, med mindre jeg var progressiv. Facebook har endog en politikk på dette.

https://www.document.no/2019/07/17/f...ed-hoylys-dag/

"-Ikke gå inn for vold, med mindre målet er en person eller organisasjon vi har stemplet som farlig.

Det er en utrolig uttalelse og Facebook tok den ned etter å ha møtt massiv kritikk. Men hvordan er det i det hele tatt mulig at et stort selskap med et så stort ansvar, formulerer noe slikt?"

Offerkortet...
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg påpeker virkeligheten som den er. Venstresiden kan kalle meninger de ikke liker for hat, og få dem sensurert.

ei, og det er det heller ingen som tar til orde for. Du lager ein stråmann som du angrip. Det er ikkje så jævla konstruktivt.
Vis hele sitatet...
Jeg har alt påvist at det er lover i virksomhet som forbyr meg å ha de meningene jeg har.

Jo, det er ein prinsipiell tanke som ligg bak: verne utsette folk mot hets. Minoritetar har vanskelegare tilgang på ordskiftet, og hatretorikk kan føre til at mange ikkje vil delta i ein offentleg debatt. Å straffe åpenbare hatyringer (kva faen elles vil du kvalifisere det å kalle nokon korrupt kakerlakk som?) er del av det.

Hadde vedkommande prestert å skrive ei sakleg setning om meiningsinnhaldet Ali formidla ville det åpenbart vore straffefritt.

Ser du skilnaden på "du er en jævla nasse" og "du tar feil fordi..."?

Om ikkje så er stortsett alt eg kan gjere å beklage at du ikkje forstår hverken debatten eller begrepsbruken. Det handlar kort sagt om ein sivilisert samfunnsdebatt som er sakleg orientert, og der ein del grupper har eit særleg vern mot hatprat.

Du forsøker å vri det til at ytringsfridomen din er innskrenka. Det argumentet kan utmerka godt nyttast motsett veg og.
Vis hele sitatet...

Her er uredeligheten. Oppfordringer til vold fra er greit, om det er fra venstresiden. Dette har jeg påvist. Uttrykker du mishag mot visse grupperinger, fengsles du. Igjen, det er ingen prinsipper som ligger bak, kun posisjonering på offer-hierarkiet.

Den store sykdommen dere har er likheten. For likheten skal dere forfølge at som er godt, sant og vakkert. Den sannhet jeg fremsier her, er sannhet kun, men dere brydde dere aldri om sannhet, bare makt og få revet ned alle som kan tenkes å være bedre enn dere.

Dette er grunnen til at vesten går under. Hva? Går under? Har du tatt en titt på Frankrike, Tyskland eller GB i det siste?
Sist endret av Sanjar; 19. juli 2019 kl. 21:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.