View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er veldig bra at du er kritisk til informasjon. Jeg tror flere med meg rett og slett ikke forstår hva det er du vil ha kilder på.

Du sier du stoler på fagfolk. Spørsmålet er om vi ville tatt vaksinen hvis helsemyndighetene og en samlet ekspertise av nettopp fagfolk anbefaler det. Da er svaret ja. Hvis Aluminiumfluorid, som kanskje er den stødigste freakkjemikeren jeg vet om, hadde kommet med en vaksine han selv gikk personlig god for - da hadde svaret vært et rungende nei.

Vi sier altså ikke at vaksinen er trygg, det forstår jeg at du trenger kilder på. Vi sier at dersom vaksineeksperter sier at den er trygg så bør man ta den. Det forstår jeg ikke at du trenger kilder på. Det blir litt som å si at jeg skal gi deg kilder på at du bør bytte bremser hvis mekanikeren sier det. Kilden er mekanikeren.
Vis hele sitatet...
Forstått, og setter pris på oppklaringen. Det jeg ville ha kilder på var noen som seriøst kunne gå god for at en vaksine som utvikles relativt raskt, med sikre forsøk det er jeg helt sikker på, kunne være 'trygg' i den forstand at bivirkninger veier opp for virkningen.

Det sier jo seg selv at når staten og WHO går god for vaksinen når den skal tilbys at den er sikker i den forstand at det ikke 'vil skade', nå har jo Aluminiumfluorid kunne bydd på en informasjonskilde, som var det jeg var ute etter.

Når det gjelder spørsmålet om jeg kommer til å ta vaksinen eller ikke, så gjenstår det å se for min del. Det vil sannsynligvis rulle ut mye informasjon om vaksinen, dens virkningsmekanismer, risikoer, hvem som skulle bli prioritert, og hvilke eventuelle risikoer det skulle være for å ta den.

Det som bekymrer meg litt er om det kommer til å bli en ny krise som viser at langtidsvirkningen av denne injeksjonen ikke var så pen som en hadde forutsett, og at det blir behandlet som en 'oida'-greie.

Ingenting er skuddsikkert, så som sagt gjenstår det å se for min del. Jeg vet ikke hva som skulle blitt sagt eller ikke sagt for å 'betrygge' meg på den, men jeg er sikker på at når den kommer så vil informasjonen være omfattende og det vil være helt avklart hvem som skulle dra nytte av å ta den.

Kommer ikke til å nekte hvis det er sånn at det er noe som ønskes for å forhindre smitte. Noe jeg derimot er veldig nysgjerrig på er om dere som argumenterer veldig hardt for denne foreløpig ikke-eksisterende vaksinen bruker maske hver dag, i det offentlige rom og der det skulle være 'uforsvarlig' og ikke gjøre det. Bruker dere masker, ettersom dette er en viktig hjertesak for dere også?