View Single Post
Sitat av ekstremtlei Vis innlegg
Det finnes nok forhåpentligvis løsninger ja. Nå bor jeg privat, så er bare snakk om å kunne betale leia, men så føles det så dumt å betale for å bo her når jeg ikke har noe som helst her - men også like dumt å dra hjem igjen. Alle alternativ blir å gå fra asken til ilden, og det hele føles ganske vanskelig.

Jeg bør sikkert ta det opp med behandleren ved neste anledning ja, men alt stritter imot når det gjelder å ta opp ting og å være helt åpen om ting. Jeg var blitt litt bedre på det, men måtte videre i systemet og begynne med en ny behandler.
Vis hele sitatet...

Jeg skjønner det er noe dritt når det blir bytte av behandler. Og det tar litt tid å bli trygg på et nytt menneske. Vært der selv, et par ganger. Men, stå i det. Den innsatsen du nå legger ned i din helse og din fremtid har du alt å vinne på. Ja det kan bli vanskelig å starte på scratch med ny behandler, men forsøk å få åpnet opp litt hver gang. Ingen forventer at du skal ha en ferdig løsning i møte med ny behandler, da hadde du ikke gått i behandling. Forsøk å tenke på greier som kan motivere deg til å åpne opp. Om du klarer å dele i neste time så skal du......en liten klapp på skulder'n til deg selv for den jobben du har gjort.

Og skulle det vise seg at det blir personlighets kræsj mellom deg og behandler så kan du jo evt. bytte. Men ikke la den muligheten bli et hvileskjær som gjør at du stum som en østers eller underspiller hvordan du har det. Bytte behandler det er plan B. Plan A er å bruke tid på å bli trygg på behandler og gradvis åpne deg om det du sliter med. Det å ta imot behandling, det er ekte egenomsorg. Dette gjør du for deg selv, for at du skal få en bedre fremtid og jeg heier på deg.

Det praktiske løser seg, forsøk å se om du kan klare å skrape sammen til bestått nå til jul i forhold til lånekassen. Du har studielånet så du overlever jo i boligen du har nå. Se på denne tiden som en investering i din egen fremtid. Kanskje stryker du kanskje består du eksamen. I april leverer du søknad på studier du tenker er mer rett for deg, og da kan du starte med blanke ark neste høst.