View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg frykter at å være bastant med at dette er et overgrep som må tas blodseriøst vil være med på å vanne ut begrepet, og det gagner jo ingen. Jeg forstår at dette kan være kontroversielt, og jeg ser gjerne motargumenter og kan ta en debatt på det!
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med deg i det. Jeg mener det vamme om voldtekt. Hvis vi ikke skal kunne skille mellom alvorlighetsgrader der heller, så blir det vanskelig å forsvare et høyt (nok) straffenivå for de groveste tilfellene. Vi skiller mellom ulike alvorlighetsgrader av drap også, uten at noen påstår at det er noe som heter "mildt drap" som ikke er så alvorlig. Uaktsomhet er for eksempel et fenomen i voldtekt også, men hvis det skal straffest likt med de mest kaldblodig planlagte tilfellene så ender det med at de ikke blir dømt.

TS: Synes du det er dumt at tråden din sporet av? I såfall kan du rapportere inn og be om at det blir slettet eller skilt ut i en egen tråd. Hvis du ikke synes du har fått svar på det du lurte på da, og at det er greit at diskusjonen tok en annen vending.
Sist endret av *pi; 30. mai 2020 kl. 16:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.