View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mr_rager Vis innlegg
Legger meg flat. Beklager hvis jeg avsporet
Beklager til deg også, Fri Knølhval. Legg ved kilder neste gang så skal jeg forsøke å lære av dette. Har forøvrig blitt utsatt for "overgrep" av ei jente før. Skriver det med anførselstegn - enda jeg måtte bruke makt flere ganger for å få henne vekk.
Vis hele sitatet...
Kilder på tallene om vold og type vold er
Kripos og Nasjonalt Kunnskapssenter for Vold og Traumatisk Stress (NKVTS) . Blandt annet publisert i Dagbladet og NRK, rapportene i sin helhet ligger på regjeringens side og NKVTS sin side. Samt kilde fra utallige bøker og forskning presentert på div nasjonale konferanser om vold i nære relasjoner jeg har deltatt i i forbindelse med fordypning i emnet vold i nære relasjoner som jeg har jobbet med de seks siste årene.

Overgrep kan ikke skrives med anførselstegn, enten har du vært utsatt for voldtekt eller ikke. Å bruke en så alvorlig betegnelse som overgrep i anførselstegn viser at du ikke tar overgrep alvorlig, eller at det du var gjennom er noe du vet at egentlig ikke var et overgrep. Et faktisk overgrep er et overgrep, ikke et "overgrep". Har du vært utsatt for overgrep oppfordrer jeg deg selvfølgelig til å anmelde dette. Til tross for at de færreste voldtektsmenn blir straffet et det viktig med anmeldelse for å få det inn i statestikken som igjen på sikt fører til at politiet blir nødt til å prioritere overgrepssaker mere, og at vi kan få samtykkelov her som i mange andre europeiske land. Det er viktig for fremtidens voldtektsofre! Å anmelde overgrep kan være kraftig retraumatiserende siden man må gjenfortelle alt, og bør gjøres mens man går i behandling hos en psykolog som støtter en.