View Single Post
Matthias Wandel er meget bra, og ofte et gateway-drug til John Heisz/I Build It. John Heisz er veldig dyktig på lavt budsjett og bygger mye egne maskiner i et lite verksted (han er riktignok direkte slitsom når han begynner å snakke politikk og samfunn, men han holder det til en annen kanal som han kaller "The Scrap Bin")

For litt mer grunnleggende og enkle teknikker om man bygger på budsjett, og tilhører dem som anser "pocket hole joinery" som en akseptabel løsning i langt flere tilfeller enn det egentlig er det, så vil jeg anbefale Steve Ramsey - Woodworking for mere mortals.

Takket være Wandel, Heisz og Ramsey har jeg lært latterlig mye, lagt meg på en filosofi om at hobbysnekring handler om å gjøre ting du synes er gøy, på et budsjett du kan leve med, og at absolutt alt kan bygges i treverk. Jeg føler riktignok at jeg savner et par varianter av elektrisk høvel for å forenkle byggeprosessene mine, men så lenge du har en bordsag og fantasi så er det lite som kan stoppe deg (ok, jeg har båndsag, kappsag, stikksag, dykksag/skinnesag og et par til, men det er mest fordi det sparer meg for å måtte tenke så mye hele tiden )