View Single Post
Nå er det vel neppe slik at Gillette driver med marsvinbarbering for å teste ut hvilken kombinasjon av blader, metaller, vinkler etc som gir "flest mulig meter barbering".

Det er vel mer snakk om at de evt. tester glidemiddelet de bruker på høvlene slik at de kan forsøke å forutse om det vil skape problemer på huden etc.

Dyreforsøk isolert sett er ikke noe som gjør at jeg velger bort et produkt. Ikke av mangel på respekt for dyr men for at det faktisk kan være mer humant å teste enkelte ting på dyr enn på mennesker. Jeg vet det er et synspunkt som vil få hard motbør men det er min ærlig mening om saken. Skal man først teste så er det mer humant å teste på dyr først. Lik det eller hat det, men vi er øverst i "næringskjeden", og jeg setter verdien av menneskeliv høyere enn livet til dyr.

Vi har i tusener av år forvaltet naturen og dyrelivet. Vi har jordbruk, bønder som produserer kjøtt, egg og fugl. Og alle som er involvert i dyrehold, alt fra hundeeiere til bønder og laboratorium bør gjøre det de kan for å ta best mulig vare å dyrene og gi dyrene et best mulig liv.