View Single Post
Sitat av Poppee Vis innlegg
Altså, hallo mentalmelt.... Om personen som blir samboeren din ikke flytter inn hos deg så blir han/hun å leie seg leilighet i lånemarkedet.... Å ha betalt en liten sum sier seg selv.
Vis hele sitatet...
Hva som hadde skjedd om de ikke bodde sammen er ganske likegyldig i mine øyne. Det handler ikke om det. Det handler om at man som partnere deler på det overskuddet man har. Det er en selvfølge at man også deler på felles utgifter, men ikke at man skal ha ren inntekt på hverandre. Det er generøsitet som bør være fokus, ikke hva hvis. Pengene som går til lånet går jo rett i hennes egen lomme gjennom eierskap i leiligheten. Hvis jeg har en hytte ved vannet, så tar jeg ikke leie av dama for at hun skal få være med, og begrunner det med at hun måtte uansett ha betalt leie for en hytte om ikke jeg hadde eid en. Det er samme greia, i et litt klarere lys.

Hvis en dame hadde bedt meg om å betale på lånet hennes, et lån hun var i stand til å betjene selv, så hadde jeg seriøst begynt å lure på hva jeg hadde rotet meg bort i. Om man er gift, kanskje har barn eller planlegger et liv sammen, så er det en annen sak. Da man kan begynne å se på alle utgifter som felles.
Sist endret av mentalmelt; 28. august 2018 kl. 01:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.