View Single Post
Jeg har bare tatt mikrodoseringer over en kortere periode (ca en måned). Dette hadde en antidepressiv virkning. Svært livlige drømmer kan også rapporteres. Jeg ble kanskje også mer oppmerksom på meg selv, hva som er riktig og hva som er feil måte å leve på. Det var ingen livsforandrende opplevelse - men som sagt, jeg drev bare med mikrodoseringer over en kortere periode og tror dermed ikke man forvente fantastiske resultater (selv om jeg ser enkelte mener at mikrodoseringer over en tid gir like gode resultater som en full flood dose))

Det dumme med Iboga er også prisen. Skal man ha en full flood-dose må man for være villig til å betale 4-5000 kroner. Skal man ha en trygg opplevelse sammen med erfarne guider må man betale 20.000 ++.

Kompisen min som tok det hadde problemer med periodivis ukontrollerbart alkoholkonsum. Han stoppet helt med alkohol samt la siggen på hylla i 3 måneder etter bruk. I denne perioden hadde han også en svært behagelig glow og virket svært lykkelig ved å dille rundt i hagen sin. Han fortalte at han fikk en mye større ro og nærhet til naturen og seg selv.

Etter denne 3 måneders perioden så rotet han seg inn i gamle mønstre igjen. En ny tripp satt en midlertig stopper atter en gang (da jeg var sitter og han spøy i 10 timer sammenhengende). Det kan virke som Iboga iforhold til avhengighet gir en "gratis-periode" på ca 3 måneder. Noe som kan være gull for slike ting.

Vi tok kontakt med et par som hadde prøvd Iboga før min kompis første tripp. Disse var strålende fornøyd med virkningen av trippen. Mitt inntrykk er at Iboga har potensial til å være en svært effektiv og helbredende medisin (iallfall for en 3 måneders periode), og kan gi en puff i riktig retning om hvordan man skal leve livet. Jeg tror som sagt det er en mer seriøs (og kanskje mer virkningsfull) medisin enn hva Ayahuascha er. Les Bias rapporter her på freak hvis du vil. En meget godt skrevet tripprapport.

Ellers så kan du ta kontakt med Iboga-world online (google det). Dem svarer villig vekk på spørsmål du måtte ha angående denne medisinen.
Sist endret av Bearass; 6. oktober 2015 kl. 23:10.