View Single Post
I artikkelen du har linka til først bruker dem PID og beskrivere det som sjølve "rosinen i pølsa".
Auber sin PID har SSR.

PID kommker med forskjellige "styre signal", rele, 4-20mA, spenning for SSR etc.

Riskokeren skal ikke ha ikke ha kontroll, men kunne skrues på og ikke skru seg av når ingangsspenningen skrues av
slik det står i artikkelen. Du kan også bruke en gammeldags kokeplate og en gryte med vann. Det funker bra.
Nye kokeplater med induksjon går ikke uten å trixe mye.

Når du skal velge SSR så velg ett som er "overdimmensjonert" 25A går bra. (P=UI) Velger du ett for lite SRR blur det varmt
og må kjøles ned feks med kjøleribber.

Er usikker på den PT100 du har linka til. Det står PT100 termocouple. Termocouple er ikke PT100.
Har lest om flere som har fått termocouple fra Kina når dem tror dem har bestilt PT100. Men når det er sagt så
burde en termocoupl også gå bra i prosjektet ditt. Både setsos og og den PID du linka til først takler både PT100 og T.

Jeg kjøpte en lslik pakke for litt over ett år siden:
http://www.ebay.com/itm/Digital-PID-...item27e5b1a1d5
Krona var svakere den ganngen kom på litt over 200 spenn, men verdien på pakka var satt til under 200. Kineserne er stort sett flinke til det
men ingen granti. (Mulig det var fra en annen kineser jeg kjøpte av)
Merk sestos typen D1S-VR-220 VT for SSR 220 for 220 volt. Det er den du skal ha om du velger sestos.

Jeg bytta ut termocouple sensoren men en PT100 probe men ser ikke at medfølgende sensor ikke skulle virke.

Sestos har også en autotune funksjon som kan hjelpe deg og sette opp regulatoren.

Det er mange som har brukt sestos til sous vide med ssr, så det er ett trygt valg. google.

Fordelen med ssr vs releutgang er at SSR kan skrues av og på ofte, mange ganger i minuttet. Ett rele lager en lysbue hver gang
det kobles til og vil etter noen tusen ganger være "sveisa" fast. SSR kutter også strømmen i nullgjennomgang slik at støy på
nettet ungåes.

Jeg mener du bør gå for PID med SSR.

BTW Jeg har brukt rele utgangen på setsosen til en lyd alarm.