View Single Post
Det spørs nok litt hvilket psykedelika man tar. Min erfaring med sopp er at man ikke ble smartere av det tvert i mot

Hvis du tenker på Ibogaine så er ikke det noe som man tar for "pleasure". Ibogaine er veldig veldig intenst og til dels ubehagelig. man blir også veldig dårlig av det pluss at det er dødelig.

Likevel skal det være sagt at de som har tatt det sier de får en ny forståelse av sin eksistens og hvor vi kommer fra.
mange har uttalt at er du ikke religiøs fra før så blir du det etter du har gjennomført en ibogainbehandling.

Ibogain har vist seg å ha effekt på psykiske lidelser i posetiv retning. Det er vel helst type angst og depresjonslidelser tror jeg. Ibogain "renser" hjernen fra tilagte usunne tankemønstre og tillærte holdninger. Man begynner på nytt med åpne øyne.

Ibogain er ikke som andre psykedelika.

Ibogain integrere med en stor mengde neurotransmittor reseptorer inklusiv mu, delta og kappa opiat reseptorer, 5 HT-2, 5 HT-3, och NMDA reseptorer, muskarinerga acetylkolinreseptorer type 1 og 2, samt dopamin, noradrenalin og serotonin reopptaksproteiner (Sweetnam et al. 1995), og har til og med affinitet for sigmaB2B receptorer.
Ibogain blir tilkjent å kunne redusere naloxon-indusert morfinabstinens hos rotter.

Når det gjelder effekten av hallusinasjonene så er det ingen som helt vet hva som skjer, men hos brukerene ser man at disse synene også er veldig viktig for den healende effekten ibogaoin har.

Før du skal ta Ibogain: Forbered deg på at skal du møte GUD. ( jeg kan ikke gå god for det av egen erfaring men det er det de sier).

Akkurat som morfin har fått tittelen "Guds medisin" har også Ibogain fått den samme;
Guds egen medisin mot avhengighet.
Sist endret av Lilje; 13. januar 2011 kl. 13:20.