View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Man trenger ikke forstå hvordan drikskulturen har oppstått, og det spiller ingen rolle hva en bartender tjener.
Vis hele sitatet...
Begge deler er relevant. Har den oppstått fordi serveringspersonale tradisjonelt har vore lågt eller ulønna, og tips har vore lønnsinntekta? Det er tilfellet i USA; der utgjer tips store delar av lønna. I Noreg er lønna derimot rimeleg god, og tips er ikkje nødvendig for å overleve.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
For noe tøv at driksen ligger i prisen.
Vis hele sitatet...
Til dels gjer det nok det. Lønnsnivået i Noreg er rimeleg høgt, og vi har fagforeninger som ser arbeidsgjevarane i korta når det gjeld lønn, og er kjapt ute med å påpeike om ein resturant har dårlege lønnsvilkår. I USA er ikkje det tilfellet; der er lønnsnivået lågare, og tips større del av lønna til serveringspersonalet.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Ja, servitører skal kunne tjene av lønna si, det er derfor man ikke gir like mye driks i Norge som i andre land.
Vis hele sitatet...
Men kor ny er skikken i Noreg?
Sitat av wanna-b Vis innlegg
OG kunne tjene litt ekstra på driks, ja da søker du jobb de plassene du får det. Det er ikke rocket science.
Vis hele sitatet...
Problemet er forsåvidt ikkje tips, men den dagen arbeidsgjevarane tar til å nytte det som del av lønna. For det første så betaler folk i liten grad skatt av tipspengane, slik at det effektivt vert svart inntekt. Det skaper igjen problem i form av at det ikkje vil inngå i dagpenge/sjukemeldingspengar, som kan slå tilbake på tilsette. Og det er det fagforeningene forsøker å unngå ved å gå ut mot tipsing. Fast løn er ryddigare måte å gjere det på, for alle parter. Eg som kunde veit kva det er venta at eg skal betale, og eg veit at pengane vert handsama på ein fornuftig måte. Den tilsette veit kva ho får i løn, og veit kva dagpengane er om bedrifta skulle gå konkurs.