View Single Post
Sitat av Fenriz Vis innlegg
Hei freaks!

Fra deres synspunkt hvor langt unna tror dere Norge
er å legalisere hasj/cannabis?

I de siste årene er det ikke vanskelig å se at debatten om legalisering
har blitt tatt opp mere å mere. nå som rusreformen er i horisonten, er legalisering eventuelt realistisk om bare noen få år, eller er det lengre unna en hva man tror? Kan resultatet av neste stortingsvalg ha en rolle å spille? Skulle likt å høre deres teorier og meninger
Vis hele sitatet...

Jeg har noen meninger om det. Jeg har deltatt i debatten i 4 år nå og begynner å bli pent sagt frustrert. Jeg mener vi bare må presse på uavhengig av politiske sammensetninger på Stortinget. Om vi unngår det ut daterte ordet " full legalisering " så er det nå svært mange land som har lovlig gjort cannabis bruk dvs. ved salg/bruk i forskjellige varianter. Med svært mange så inkluderer jeg også Land, Stater, Provinser, og byer med fristat status som har innført/er i ferd med og innføre lovlig cannabis. I tillegg er det også svært mange land som har innført/er i ferd med og innføre medisinsk cannabis som er første skritt til legalisering. Men det toget har gått for Norge dessverre.
Avkriminalisering er også første skritt på vei mot legalisering av cannabis og legalisering av rusmidler mindre skadelig en alkohol. Men avkriminalisering er ingen løsning av mange grunner.

Jeg er medlem av org./foreningene, Foreningen Tryggere Ruspolitikk (FTR), Politiorganisasjonen LEAP-Scandinavia.Norge, Foreningen Human Narkotikapolitikk (FHN), og Normal.Norge. Jeg uttaler meg på vegne av meg selv da.

Andre som støtter cannabis legalisering er Norges Lover i Bergen (200 Jusprofessorer), og de aller fleste ungdoms partiene. Stadig flere medisinske foreninger kommer også.

Norge må innføre Toleranse samfunnet.
Sist endret av Veggen; 29. mars 2020 kl. 16:22. Grunn: Fjernet duplikattekst